Amman, Jordanien

i slutet av augusti hade vi var global workshop - i ar i Amman i Jordanien, tillsammans med avdelningscheferna pa vara regionala kontor runt om i varlden! det var intensivt med dagar fulla av diskussioner, och kvallarna avnjots av utsokt mat och dryck - men kul hade vi iallafall.
 
forsta kvallen avnot jag och Livia med ganget fran MAD, pa hotellets takrestaurang - vi hade val aldrig nagonsin trott att de skulle ha egen vindproduktion i ett muslimskt land, och an mindre att vinet skulle vara helt utsokt!! det roda iaf!
 
Andra kvallen var det inhemsk mat som gallde - och ni vet val hur gott det e med middle eastern food - all time favourite! hoummous *mums*. jag e for ovrigt inte hog om det e nagon som undrar.. :S
 
my bosses, forutom han till hoger da
 
i min hunger, trodde jag sjalvklart att det som stod pa borden nar vi kom var hoummous - och lastade pa en stor klick pa gaffeln..som kom ut lika fort. det var visst en vitloksmousse, gjord pa endast vitlok! :O 
 
Praba, min chef fran Singan var ju med saklart! :) underbart att ses igen. det kandes sa konstigt nar han och hans tva kameler som han kallar de (tjanare :P) skulle aka hem sista dagen - det var som om att min familj lamnade mig, igen! pa nagot satt hor jag fortfarande ihop med manniskorna dar..
 
 
kolla pa alla godsaker!
 
:)
 
lots of food, och vi var alla matta efter de kalla forratterna..sen kom de varma forratterna och till slut huvudratten ;) OMG vad vi at den har veckan!
 
The Miami crew
 
kaffemannen - de var sarskilt utkladda i den dar utstyrseln och sag ut all fylla en riktigt viktig roll pa stallet ;)
 
kaffet horde jag var bittert och det var ungefar bara 1,5 cl de fick at gangen - just darfor antar jag. sjalv holl jag mig saklart till vinet! 
 

Tredje kvallen bjods det Italienskt
 
en indier i Singan, Nicaraguan i Miami, Britt i GVA, Spanjor i GVA
 
hotellets poolomrade, som man sag fran mitt rumsfonster - om man drog bort gardinen. tydligen ska de ha ett schysst gym ocksa - men om man bortser fran mitt rum, Praba's rum (for drinks!) and frukosten sag jag inget. hann inte ens ga ner och titta pa poolen :(
 
a close up
 
sahar ser staden Amman ut! alla hus ser likadana ut, och ar gjorda i samma farg - sandfargade..antagligen har de sa mycket sand som ska goras av med sa de inte har nagot val an att anvanda de inhemska resurserna ;)
 
IATA IATA IATA :D tydligen har vi en valdigt bra relation med kungen av jordanien och hans familj - och IATA har ett valdigt gott rykte i AMM, alla vill jobba dar! nar vi har storre grejer pa gang i Jordanien, brukar kungen komma till kontoret och joina. (vi var dock inte tillrackligt stora for det ;))
 
patriot e jag - for min egen organisation :D 
 
Look out for nasta inlagg, da jag tankte beratta lite mer om det Jordanien jag upplevde.  
 
btw, nasta ars workshop planerar vi att ha i Miami! I do not mind this :) 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad kul att det finns något nytt att läsa här! Tack för fanfaren i förra inlägget! :)
Fast hummus är ju riktigt äckligt.
Puss

2012-10-09 @ 09:55:47
Postat av: Elin

Saknar dig finaste Lina!! Kram

2012-10-11 @ 08:48:17
URL: http://meontheinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0