veckorapport

nu har jag bott har i en hel vecka och jag e fortfarande forvanad over hur vackert det e :) jag tyvarr inte lagenheten jag ville ha med de stora terasserna :( hoppas jag far nagra nya objekt att se den har veckan. ska stanna pa det har stallet tills nasta lordag sen maste jag flytta.

har aven hunnit med att jobba i tre dagar, och det kanns ok. kanner mig inte helt lost, vilket e bra men det tar val ett tag innan jag inte e lost overhuvudtaget.. dock tycker jag om att vara bast pa allt sa det har med att vara ny pa jobbet e ingen favoritsituation ;) manniskorna e skojiga iaf - och det e viktigt!

sahar pa andra sidan staketet fran Singapore maste jag anda saga att tva ar dar har satt sina spar!
- i fredags gick jag ut och at musslor (hur mycket vi ville) och drack vin tillsammans med den enda Singaporeanen pa kontoret har ;)
- jag tycker att folk i allmanhet ser valdigt laskiga ut, i sammanhanget kan man val saga att jamfort med singaporeaner (och sarskilt singaporeaner av det manliga konet) ser val de flesta ganska skrammande ut..
- en av dagarna nar jag satt i bussen pa vag till jobbet (mmm..maste aka buss har, kontoret ligger pa flygplatsen och har hort att det inte e sa populart att sla upp sitt talt pa landningsbanan..) klev det pa en asiat som satte sig framfor mig - och genast gick en trygghetskansla genom mig (knappast det att han skulle kunna radda mig om ngn skulle attackera, men antagligen mer en kansla av hemma..)

sen saknar jag mina vanner dar sa valdigt mycket, kanner mig bara halv har utan de ;( tur att dagens teknologi tillater daglig kontakt och redan i mitten av Juni kommer min darlingchris pa besok! :D

hade ett underbart gruppsamtal pa skype igarkvall, med claudia i sthlm och jenny i singan - det gjorde min i ovrigt ganska ensamma kvall (med en flaska italienskt rodvin) mycket battre. gillar att leva i den har tidsaldern :)

nu ska jag forsoka sammanstalla lite information som kan presenteras imorrn :S min skarm pa jobbet e sa stor att jag tycker det e jobbigt att anvanda den, lattare att gora saker har hemma i min egen sang ;)

btw, sa har jag signat upp for ett ars gymmedlemsskap idag :) klappat o klart, allt betalat pa ett brade - har har man saklart inga moderniteter som att avgiften kan dras en gang i manaden eller sa..*gulp* jag gar loss med mitt Singaporekreditkort sa det e ju inget som marks anda :P (tills jag maste betala rakningen..) men eftersom jag nu har betalat har jag ocksa forhoppningar om att jag ska lyckas anvanda stallet lite...till skillnad mot for vad fallet i singan varit sen arsskiftet - eller egentligen sen Augusti om jag ska vara helt arlig..

all set for a new week med massvis nya saker att lara mig och nya personer att lara mig namnet pa :)

sweet dreams allihopa

puss fran den nya schweiziskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0