lagenhetsinnehavare

jag har fatt en lagenhet! :) i torsdags pa lunchen var vi och tittade pa den, da var den sa nyrenoverad att det knappt gick att vistas darinne pga alla kemikalier. foretaget skickade genast efter in ansokan som accepterades senare samma eftermiddag, kontraktet skrevs pa i fredags och pa tisdag kan jag flytta in. eventuellt kan det bli onsdag om vi inte hunnit fa ordning pa alla papper.. super att man, med de hyror som e har, ska lamna en deposit pa tre manadshyror - insane.

lagenheten e supercharmig och i gammalt stuk - 60 kvm, i ett gammalt hus, med en stor balkong dar jag kommer tillbringa varenda kvall hela sommaren :) allt e helt nyrenoverat fran typ i onsdags och jag e den forsta som kommer bo dar. ett sovrum, vardagsrum och kok - kok med diskmaskin ;) no more diskberg for att jag e lat. saklart har jag ju ocksa separat toalett fran duschen, utrymme finns ocksa for tvattmaskin. jag tror jag kommer trivas alldeles utmarkt dar.

akte till ikea en snabbis igar for att mojliggora for omedelbar inflytt! kopte det nodvandigaste - typ sugror :O (don't ask me why) tacke, kudde, lakan, galgar (less pa att ha alla klader nedpackade i resvaskor.. En kompis har en luftmadrass jag ska fa lana tills jag fatt en sang. det har med att valja mellan A och B e ju inte riktigt min grej (hade huge angest huruvida jag skulle kopa vita, svarta eller trafargade galgar) sa sanginkopet kan ju ta sin tid. gjorde ett test pa ikeas hemsida om vilken sang jag skulle ha och fick ett besked - dessvarre verkar inte den finnas har i det har landet :( lets see, jag maste ut och prata lite med de som det verkar. har kommer problemet - allting stanger kl 19 har och e stangt pa sondagar (japp, tom ikea) sa finns som inte sa mycket utrymme att gora saker och ting pa.. 

det kommer iaf bli toppen nar jag val fatt nycklarna och kan borja flytta in :)

idag e det en san har elandig sondag igen sa jag ska forsoka fa lite jobb gjort, har som ignorerat mitt projekt sen jag kom hit - men det maste ju goras det med! huvudanledningen till att jag e har lixom :P

ha en trevlig dag alla.

puss 


Kommentarer
Postat av: Johanna W

Grattis till lägenheten! Låter helt fantastisk. Dags att börja planera in ett besök då snart... :)



2012-05-13 @ 20:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0