inte latt..

oh my goodness! jag haller nu pa att tvatta, efter manga om och men, for forsta gangen i min nya bostad. Jag har tankt tvatta i en hel vecka men tagit sahar lang tid att fa tag pa tanten som kan salja mig ett tvattkort (!?)

har ingar lixom inte tvattstugan i hyran (trots den kolossala summar jag betalar!) utan man maste kopa ett kort som laddas med tvattenheter (pa spanska), sen far man forsoka forsta sig pa instruktionerna pa franska i tvattstugan och se vad som hander. Epic fail var resultatet av mitt forsta forsok.. Gor om, gor ratt! lyckligtvis lyckades jag springa pa spanskdamen i trapphuset sa hon fick visa mig :)

har kan man tvatta nar man vill, bara tvattstugan e ledig iaf - i vissa hus har varje lagenhet en tvattid tilldelad som ej gar att avvikas ifran. har en kollega som varit och tittat pa en lagenhet dar tvattiden var varje onsdag 9-12 pa formiddagen. Hur hade de tankt sig dar da om man jobbar? :O

Jag har installation for tvattmaskin i mitt badrum sa jag ska definitivt inforskaffa detta. Dock har det inte bradskande prioritet framfor allt annat..blir antagligen efter mitt forsta och enda tvattkort e slut ;) Det kanns fruktansvart vuxet att kopa sin forsta tvattmaskin maste jag saga, och jag e inte riktigt overens med tanken - var och tittade pa marknaden igar och jag vet inte om jag e redo..

en annan epic fail jag haft var i helgen - mitt forsta riktiga misslyckande med franskan. Jag var pa affaren och skulle kopa kycklingfileer, en hel pase med frysta blir ju toppen - valdigt enkelt och smidigt att ta fram och tillaga. jag vet vad kyckling heter pa franska plus att det aven var en bild pa en kyckling pa framsidan. Dom om min besvikelse nar jag ngn dag senare oppnar pasen och fram kommer inget annat an kycklingvingar :O jag e antagligen varldens storsta hatare av kycklingvingar. har aldrig insett poangen med att ata sanna, maste ju atminstonde ata 10 st for att man ska fa i sig en ngt sanar lagom mangd mat, bara skinn o ben! dock lagade jag iaf mina kycklingvingar haromdagen, var typ tva kilo sa jag far nog laga nagra fler ganger.

for ovrigt har jag soffangest.. och idag akte jag fran jobbet halv sju - seriously, jag tror jag haller pa att bli lat. 

pa fredag kommer mammis! :) det ska bli grejtans

nu ska jag sitta har o vanta i 40 minuter till innan jag kan hamta min tvatt som forhoppningsvis denna gang e fardig :P 

ma hores.

puss pa dack 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0