i'm back!

yess, finally internet :) skulle inte fatt det forran nasta onsdag, men fick igar mitt "modem" och i eftermiddags ett sms (pa franska) dar det stod att det var igangkopplat. Awesome! nu behover jag inte spendera ytterligare en langhelg pa kontoret :D (jag kan arbeta hemma!)

kan lova att mobilens internet har gatt varmt i en vecka nu. mail, fejjan o whatsapp funkar toppen - men lite knepigare e det att leta mobler etc ;) pa tva dagar gjorde jag slut pa tre hundra pix pa mitt kontantkort :O mm..kontantkort maste man ha anda tills man far sitt working permit - dock far jag innan dess teckna kontrakt for lagenhet samt telefon och internet till hemmet (maste ha telefon, ej frivilligt jag skaffat hemtelefon for forsta gangen pa over 10 ar..)

gallande min franska som namndes har ovan utvecklas den alldeles stralande bra, i mycket rask takt. jag kor en fras om dagen/veckan.

forra veckan = en liten pase tack
i mandags = nasta hallplats (japp, jag pendlar till jobbet om ni undrar:( - dock bara en station sa darfor det inte gick fortare..)
idag = skillnaden mellan bon soir and bon soiree

som tur e sa e jag ju inte helt korkad sa kan anda typ forsta ett kontrakt (eventuellt letar jag bara efter en rad man kan signera pa och skickar in det), en meny o annat vettigt, t.ex mobler - nope, IKEAs hemsida finns inte pa engelska (eller svenska :O) sa kan det mesta. btw, deras personal talar heller inte engelska (eller svenska :O)

maste dock saga att min spanska blivit avsevart mycket battre sen jag flyttade hit - forst o framst e halva kontoret spanjorer - och sen sa drar jag till med spanska sa fort ngn inte kan engelska - och de flesta kan det faktiskt. alldeles utmarkt - och det visar sig att jag kan mer an jag tror, men bara nar jag maste pga ingen annan utvag..

om jag glomde saga det sa firar man har samma helgdagar som hemma, vill saga vi var lediga pa kristihimmelsfard samt nu pa mandag = annandagpingst eller vad det heter..ajustja, ni e ju inte lediga da nu langre val? :P

for den som inte sett vidoen pa lanken sa e det ett maste - varje gang jag ser den far jag sadan fruktansvard hemlangtan sa det e e inte sant. t.ex ikvall :( underbar plats!! http://www.youtube.com/watch?v=W94yybauJP8
och helt underbart stalla att vaxa upp pa.

om jag kan slita mig fran tanken att jag har internet ska jag nog borja tanka pa refrangen snart..

skot om er alla. miss you lots!

puss o kram

Kommentarer
Postat av: Erica

"Bon Soir" är så fint tycker jag, det låter så mysigt.

Pusspuss

2012-05-24 @ 12:53:16
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Papsen

Men oj vilken underbar youtubefilm :-) Jamtland jamtland jamt å ständut!!!



Puss puss från passen

2012-05-25 @ 17:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0