besok fran storstan

forra veckan hade jag besok av min alskade Chris och hans kompis Gladys fran Costa Rica. Vi hade en underbar tid i en underbar stad med underbart vader - allt kravs saklart underbart sallskap :)


middag med ostfondue till forratt


en liten kvallspromenad runt sjon, som jag fortfarande brukar referera till as havet..


pa utflykt till Nyon


ruskigt fint vader hade vi


mycket underbar liten by, skulle nastan kunna tanka mig att flytta dit



mmm


nu har vi transporterat oss till Genolier - har aker man tag overallt, supermysigt!


pa utflykt i varmen :) nagra tyckte det var lite jobbigt :P


picknick i Nyon. vi blev yberlyckliga nar vi sag den lilla grasmattan och slog oss genast ner. tog ett tag och sa tittade jag mig omkring och ser att vi sitter pa en 20 kvm stor grasplatt alldeles bredvid storsta parkeringen i stan ;) antar att byn har massvis med parker men vi var tvugna att hitta den har :P gjorde inget for vi hade supermysigt anda.


sen akte vi nercabbat hem och gick ut :D


en av smahamnarna har i stan


vilopaus


mmmm...boats!! :-*


Jet d'Eau - en av varldens storsta fontaner (jag lyckas da alltid hitta stallen som gillar varldens storsta..) 500 liter vatten per sekund aker 140 meter upp i luften. Runt 7000 liter vatten e alltid i luften - at any given moment.

Sadar, det var dagens turistguidning :D


GVA baby beach - ser nastan ut som pa Mallis :)


och sa var man sjalv igen!

fast inte sa lange for pa onsdagen kom ju syster Johanna :) mer om det nasta gang.

GLAD MIDSOMMAR till er alla!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0