mammis pa besok

oj, det hander sa mycket har och jag har aldrig tid att skriva. det har varit langhelg och nationaldag och bast av allt - min mammis har varit pa besok.

vi har haft det alldeles underbart - med massa vin och fondue och annan superb mat :) hann fa oss en snygg solbranna i lordags och i sondags akte vi till frankrike pa en gullig marknad - i sporegn dock!

mammis hade med sig underbara grejer fran sverige - messmor, russin (japp, de har inte sunmaid har..tom i singan fanns de ju :P) fick en suuuuperskon kudde som jag nu sover helt fantastiskt gott pa och nu stilar jag omkring i min alldeles underbara morgonrock :D

tack vare mor har jag nu ocksa min alldeles forsta balkonglada - med rosor i :) den e supersnygg. ni far se kort nasta gang! gardiner har vi ocksa forsokt oss pa, dock battre lycka nasta gang. seriost - har ngn hort talas om global standards? :O

ikvall ar det oppet langre an till sju pa affarer i det har landet sa har varit och inhandlat French for dummies :P nu ska har studeras franska! har ju 6 utomordentligt trakiga minuter pa taget varje morgon sa om den tiden anvands effektivt kan jag nog vara flytande inom en femarsperiod ;)

sleep now - please see pics below.

i den vackra lilla byn Montreux (bild fran forra aret dock..men maste snart aka tillbaka)


den enda bilbron i stan over floden Rhone - ingen aning vad den heter pa annat an franska och sa mitt nya hemlands flagga :)


typ finanskvarteren - japp, det e typ ett hus har :P

Eaux-vives, vi har ocksa valdigt roligt at alla ord som har typ tre vokaler och sen en konsonant eller sa slutar de efter tre vokalar. Eau = vatten, oeuf = agg

sjon - lac leman

typ varldens hogsta fontan eller ngt sant..

en av manga uteserveringar runt sjon!


min snygga mammis <3


godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0