torsdag, snart helg

imorrn kommer Martis! ska bli super.

jag har en hel dag kvar att arbeta, dock e det kul. idag fick jag mail av en manager fran ett av vara regionala kontor och han skrev att han inte var avundsjuk pa mitt jobb, att jag var involverad i alla krig ;) jag svarade att jag njuter av att vara det. det har ju lite med attityd att gora lixom.. han e en san som bara klagar och gnaller over allt :S usch for sanna manniskor. 

den har veckan har vi mid year management conference har - det e underbart att jobba pa huvudkontoret. nu far jag traffa alla manniskor och den har veckan har jag kant mig som hemma da jag fatt traffa alla ASPAC country managers och directors on a daily basis. seriost - imorse nar jag satt pa bussen fran gymmet sa satt jag med indierna och kande mig helhemma. sa konstigt det kan bli. nar jag bodde darborta sa kunde jag inte sta ut med de en endaste sekund. uuuuunderbart iaf hur mycket manniskor jag far traffa och kommer i kontakt med. 

dock e det mindre roligt nar man kommer till gymmet pa morgonen, och gymmet rakar vara pa vart delegathotell - dar alla gaster bor, sa haromdagen fick jag ett forslag fran CM i Philippinerna att vi kunde diskutera deras financial securities dar, jag avbojde a det vanligaste ;) dar vill jag iaf halla jobbet borta fran privatlivet. 

har maste jag gora saker jag i vanliga fall inte e van vid - typ bestamma saker. i Singapore kunde jag alltid saga: jag tycker sa har, jag skulle gjort sahar men fraga var chef for ett klart beslut.. har kommer folk till mig och vill diskutera ngt och sa staller jag en fraga om amnet och svaret kommer: det e upp till dig, ditt beslut! :O nu har jag vant mig och forsoker vanda den mojligheten till nagot bra, samt utnyttja den - men kanns anda alltid lite konstigt..sarskilt nar de som fraga kan mycket mer om amnet och e mycket aldre an mig - men bara for att jag rakar aga systemet eller processen sa e det jag som bestammer :S tror dock jag kan vanja mig vid detta valdigt latt faktiskt ;) dock maste jag ta fem regioners kanslor i beaktning i dessa beslut, eftersom allt paverkar alla..

ska genomlida ett supertrakigt amne imorrnbitti, 1.5 timmar - oh my goodness, jag hade glomt (fortrangt). kill me slowly. tur e att amnet e sa all over the place sa kommer ga tokfort :) sen e det bara timmar det handlar om :D

ikvall har jag varit pa ikea (shoppingtorsdag!!) och kopt en sanglampa och lite annat smakrafs :) pa mandag kommer min soffa om jag inte berattat det. sen har jag aven satt upp en gardin som min mammas varit sa underbar att forst slapat till Schweiz, sen slapat hem och sytt och sen skickat tillbaka hit..ett paket fullt av godsaker som vanligt :) 

nu maste jag sova gott folk, aven om jag e sjukt speedad och skulle kunna sitta har halva natten ;)

godnattkram
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0