Sverige pa topp..IGEN!

kolla har, vi e pa topp som i allt annat! :D
 
japp, jag har en brittisk kollega som e helt besatt av Sverige, antagligen sedan jag kom hit och han kan skratta at mig med alla konstiga saker han hittar. 
 
haromdagen fragade han vad jag tyckte om IKEA's julreklam - oh sa jag - vilken reklam? da visar han upp den och den suger, men han har youtoubat den sa manga ganger att han kan den utantill. bor tillaggas att han e close to 60! but suuuuper funny :)
 
jag har dock valdigt svart att se Spanien pa plast 18 i nedansteande lista to be completely honest..kan ju inte ens ga till banken och prata engelska dar :(
 
hursomhelst, alla listor som har Sverige pa plats nummer 1 e bra.
 
 

Proficiency in English

Very High/ High

Moderate

Low

1

Sweden

14

INDIA

26

Uruguay

2

Denmark

15

Switzerland

27

Indonesia

3

Netherlands

16

Slovakia

28

Iran

4

Finland

17

Pakistan

29

Russia

5

Norway

18

Spain

30

Taiwan

6

Belgium

19

Portugal

31

Vietnam

7

Austria

20

Argentina

32

Turkey

8

Hungary

21

S Korea

33

Peru

9

Germany

22

Japan

34

Costa Rica

10

Poland

23

France

35

Morocco

11

Czech Rep

24

Italy

36

China

12

Singapore

25

Hong Kong

37

Qatar

13

Malaysia

   

38

Mexico

Source:EF English Proficiency Index 2012


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0