last day

vecka full med hejdaluncher och middagar, hejdamail och lyckonskningar, upplarning av ngn som inte har alla bestick i ladan, forsok att avsluta allt pending.. :S stressigt till tusen. hursomhelst sa e skrivbordet nu rensat och DHLladan till GVA packad, sagt hejda till alla kollegor - utan manga tarar faktiskt ;)

det svaraste e dock kvar, saga hejda till mina alsklingar - de ska folja med till flygplatsen, jag kommer att grata ihjal mig :(

ikvall bjod en Sri lankisk kollega (ne, inte min chef) hem mig och en van pa middag - hans fru hade lagat massvis med underbar srilankisk mat, en valdigt unik och minnsesvard kvall maste jag saga - pa manga satt :D
- stallet tog en timme att ta sig till fran jobbet (har garanterat aldrig varit sa langt borta ngn gang, bara det en upplevelse i sig)
- vi fick ga 10 min fran tunnelbanan och iaf jag var vid det laget svettig till tusen da jag bar pa allt som skulle hem fran kontoret
- de hade inte AC pa i hemmet
- tre suuuuupersota barn hade de
- middagen intogs med handerna - forsta gangen i mitt liv. min chefs fru brukar alltid duka med bestick "ocksa" nar jag kommer dit men det hade de inte gjort har tanken var - ska det goras ska det goras ordentligt. jag kan forsta att man kan ata typ sushiris med fingrarna (handerna) men inte typ sas och sri lankiskt coolt saffransris. kan lova att deras barn hade en underbar stund, stirrande pa tva utomjordingar som forsoker ata med fingrarna. Jag forsoker ju saklart gegga ner mig sa lite som mojligt sa anvander bara tre fingrar men ser att alla andra kor ner hela naven i maten :) sen ar det inte sa att man for maten till munnen med fingarna (handen) utan man for snarare ner huvet till tallriken istallet :P tror det e storsta misstaget jag o ioana gjorde ;) - anyway det var spannande - massa coolt kulturutbyte den har veckan!!

nu borjar mitt nya liv ocksa - valdigt tydligt som det verkar, fick mail fran min relocation agency som jag ska traffa pa mandag - vi ska titta pa fem lagenheter. har jag hittat en som jag garanterat vill ha, om den e awesome invandigt vill saga, men pa papperet ser den perfekt ut med ett lovely location, ser tom mysigt ut pa google streetview! :)

fick aven in detta i mailboxen ikvall, fran head of min nya avdelning - han sa att they are waiting for me :)




snart borjar det nya livet! spannande nar nu snart allt jobbigt e over.

nu ska har sovas. nasta gang jag skriver kanske det blir fran Schweiz.

puss o kram




Kommentarer
Postat av: Lillan

Det bästa är nog om ni inte säger hejdå, för ni ses ju sen! Puss <3

2012-04-28 @ 08:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0