bytt varldsdel

100 kg packning och 12 underbara timmar pa A340n var jag framme i Helsinki - sen ytterligare 3 hemska timmar fyllda med turbulens till GVA ar jag nu framme i min nya hemstad.


avskedet pa flygplatsen var ganska angerfyllt - Ioana och Chris var med och vi grat floder...anda tills jag fick komma till loungen och ta ett glas vin ;) min Singaporefamilj som alltid kommer finnas nara mitt hjarta <3

dagen har varit underbar, borjade med att jag insag att jag blir tvungen att lara mig franska iaf :) nar jag kom fram hit till lagenheten dar ska bo nu i borjan, kom en gammal gammal man fram till mig och borjade prata franska. jag forsokte beratta att jag inte pratar franska men han surrade pa han och jag log och sa si, si lite nu o da (si e ja pa SPANSKA!) han trodde att jag skulle till flygplatsen sa han forklarade hur jag skulle ta mig dit (jag forstod :D) nar han trodde att jag inte forstod sa bytte han till tyska - och min tyska e ju lika bra som min ryska!! :O rolig historia - men efter manga om o men lyckades jag fa honom att forsta att jag skulle flytta in - och da borjade han genast hjalpa till med vaskorna...trodde han skulle do pa kuppen stackarn..

staden bjod pa sin basta sida for att valkomna mig iaf - solen sken och det var superduperskont, bestamde mig for att ga ut och titta pa nya placet och efter 15 min springer jag rakt in i min kompis fran Madrid :D japp, staden e liten :P hon tog med mig pa grym sightseeing - har sett mest hela staden idag och den e grymt vacker och alldeles alldeles underbar! jag e den lyckligaste personen i varlden. tank att sitta ute och ata lunch i stralande solsken med en frasch vind i ansiktet :)

tankte dela med mig av dagens bilder men hittar inte sladden till kameran - det far bli senare for jag orkar inte grava upp alla vaskor.

nu ska har sovas snart!

puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter helt underbart gumman!! Du förtjänar det bästa! Puss

2012-05-01 @ 18:17:01
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0