so far

nu har jag inne pa tredje dagen (efter uppstandelsen ifran de doda :P)

i singapore kanner jag mig som Happy Feet - pingvinen som kom ifran sina kompisar och hamnade pa en strand pa New Zeeland, totalt malplacerad!! de tyckte han klarade strandlivet hyffsat tills han tryckte i sig 3kg sand i tro om att det var sno - har inte drabbat mig annu..men man vet aldrig.. Happy Feet blev iaf kord tillbaka till antarktis och aterforenad med sina vanner.

jag e ocksa kord tillbaka nu till dar jag kommer ifran, nagra observationer so far:

- det e kallt, kallt, kallt men svensk som man e at vi lunch pa uteservering igar - med fleecefilt. det galler att ta vara pa utemojligheterna sa lange man kan. sitter for tillfallet inomhus ikladd helly hansen och haller i mig te.
- det e valdigt ode mest overallt, love!
- tystnaden ar underbar
- svenska agg ar vita, eller det e val alla - men har ar aven aggskalen vita, ser mycket frashare ut!
- aggulan e ocksa vit..hmm..det e jag inte kompis med annu, den ska ju vara gul
- manniskorna e underbart trevliga och hjalpsamma, kanner mig nastan som en prinsessa
- jag maste spola pa toaletten sjalv *hmpf*
- allt e fruktansvart dyrt, antar jag maste vanja mig eller ocksa ar det bara det faktum att man blir av med mycket farre dollars i SIN o att jag inte bryr mig om att konvertera.. :S
- det finns marabouchoklad, violgrodor och allt annat smaskigt som jag njuuuuuter av!
- en halv dag och mailboxen har redan natt 50 mail, gosh var ska detta sluta?

sverige i mitt hjarta! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såklart violgrodor, vad annars?

<3

2011-09-12 @ 11:32:16
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0