en vanlig sondag i singan

time to leave...jag insag det idag nar jag var och handlade lite mat :O i min korg hade jag tva sorters torkat sjogras som ats som snacks, lokalt godis i form av torkade fikon med salt, socker och honung, halalkyckling samt bongroddar.. SHIT, jag har blivit asiat!

maten e lagad iaf och den har veckan kommer jag fa ata god hemlagad lunch utan en massa tillsatser i :) tom halalslaktad kyckling :S

idag e min alskade pappis fodelsedag - miljoners GRATTIS!! han e i gotet med resten av syskonen och har det mysigt <3


har e vi, min pappis och jag pa Langkawi (Malaysia) i somras :)

kom pa att jag inte visat nagra bilder fran den semestern, jag lovar - det kommer tids nog

har var jag iaf lite brun, nu ser jag mer ut som laban (spoket) i hudfargen :( damn it, for att bli brun kan jag ju inte sitta och stirra in i en datorskarm hela dagarna :S

hahaha, maste beratta exakt hur smart min hyresvard tror jag ar - lyckligtvis ar jag svensk och inte singaporean, vilka mahan de maste vara, GOSH!

igar nar jag duschade insag jag att slangen/roret som gar mellan varmvattenberedaren och duschslangen fatt en spricka och allt vatten kom ut dar istallet for genom duschmunstycket (denna slang sitter i ansiktshojd sa det var inte svart att inse att problemet uppstatt..)

idag ringer jag min hyresvard for att beratta sa han kan ta hit ngn som kan fixa det imorrn..sahar flyter samtalet ungefar:
L: min dusch gick sonder igar, vattnet sprutar bara rakt ut
Mr Lee: hande det alldeles nyligen eller nar var det sa du?
L: det hande igar
Mr Lee: kan du vara sa snall och stanga av vattnet sa ska jag ta dit en hantverkare imorrn  

haha trodde han allvarligt talat att jag var sa korkad att jag latit vattnet sta och spruta sen igar??? hahaha :D dock e jag overtygad om att det finns massvis med sa korkade brudar i det har landet..

ooops, tiden gar..eftersom jag nu inte har en fungerande dusch maste jag, oavsett jag vill eller inte, ga till gymmet imorrn bitti :( kan vara ett bra satt att fa igang min traning igen :P

godnatt alla glada, btw - har SNON kommit? har ar det fortfarande 30-35 grader ute *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0