trakmandag

hade nog ungefar varldens samsta dag igar..

1) vemsomhelst hade kunnat fa byta jobb med mig, var sa fruktansvart uttrakad - en exploderande bomb over hela stan e nog det enda som hade fatt mig pa halvbra humor.

2) nar jag kom hem insag jag det hemska i att det bor tva indier i min lght, forutom att de inte vet hur man diskar..de har familjer ocksa. for tillfallet e mamman till en av de (jag vet fortfarande inte vad de heter trots att vi bott dar i 1.5 ar tillsammans..) och halsa pa, gissa vad hon gor hela dagarna? jo, lagar mat o kokar te. Jag kan inte ens ga ut och fylla pa min vattenflaska utan att hon fragar om jag vill ha te - nej tack!! sen e hon inte pa kortbesok heller utan 2 veckor (!!) i must keep myself busy during this time.. tur iaf att jag slipper dela kyl med packet.

3) min AC gick sonder. det gjorde den forst i sondags, men da sprang jag ner i nattsarken (ah, spelar val ingen roll, halva befolkningen gar ju runt i pyjamas bland folk till vardags har) till min dygnetruntoppna mataffar och kopte nya batterier till fjarrkontrollen = ACn funkade. Igar nar jag kom hem gjorde den dock inte det :( jag ringde fort som tusan till min hyresvard som upplyser att han ska laga den imorrn (alltsa idag) Jag svor lite at honom och fragade hur tusan han hade tankt sig att jag skulle overleva natten? han sa: satt pa flakten. till informationen hor att flakten och ACn gar parallellt, ACn far mig inte att frysa utan assistans.. shit tankte jag

senare borjade det hela vanda lite atminstonde, jag fick mail av tuffaste Elin - hon kommer o halsar pa mig 1 december pa vag hem fran en astuff konferens i Perth, Australien. Besoket varar en hel vecka :) och jag har ngt suuuupermysigt att se framemot!! har inte setts pa alldeles for lang tid da Umea dessvarre inte har en central plats pa sverigekartan.. :S 

och alldeles nar jag fatt det glada beskedet testar jag min lycka med ACn - och vetnivad? den funkade :D och lina overlevde natten!

anyway, snart halvvags genom veckan. eller ja, typ iaf. keeping myself busy *gaah*

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh galet som jag längtar nu!! Jag lovar att göra mitt bästa för att driva indiskan till vansinne som hämnd för hennes mors besök! - öga för öga, vansinne för vansinne..eller hur va det nu igen, ;)

2011-10-18 @ 11:29:30
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0