stora problem

aldrig haft ett sant problem forut, inte for att jag brukar leka assistent sa ofta heller men hur komplicerat ska det vara med hal i papper??

jag blev inskickad i organiseringen av var stora arliga passengerkonferens som ager rum har i Singan nasta vecka..forsta gangen den halls utanfor geneve! :)

pa fredag kommer hon som ordnar den fran geneve hit och hon ville att jag skulle skriva ut lite dokument at henne..halla! jag vet inte hur man faxar ens och behover hjalp for att gora olika installningar pa skrivaren. sjalv brukar jag da anlita min van Ioana vars jobb handlar om sant, men idag bestamde jag mig for att skriva ut dokumenten sjalv :P

hon skrev i mailet att hon behovde fem kopior och de skulle vara i recto-verso och med hal i. forsta problemet blev ju vad tusan betyder recto-verso.. efter forsta konsultationen med en madersmalsengelsktalande blev det zero napp, sa overgick da till den palitliga kallan google. dar kom jag fram till att det betydde typ dubbelsidigt :) fine, problemet lost.

ska skriva ut och valjer att skrivaren ska gora hal i papparet - da kommer alternativen 2 eller 4 hal fram, vad TUSAN! problemet kommer av att i Singan ar normen 2 hal och parmar osv ar anpassade efter det, sjalv tycker jag ju att 4 hal e normalt eftersom det e det vi har i Sverige, dock kommer jag aven ihag att i Spanien hade man 3 hal :O

sa jag skriver ungefar varldshistoriens pinsammaste mail, men reserverar mig for att det e den dummaste fraga hon fatt pa lange ;) jag fragar hur manga hal hon vill ha :D hursomhelst svarar hon och tycker det var en valdigt smart fraga och kommer fram till att det far bli 4 da det skulle passa flest manniskor..

jag stalle in 4 hal i papperet i skrivarinstallningarna...men gissa vem som blir tokig nar papperen kommer ut? kan ni gissa var de dar 4 halen sitter? inte e det iaf sa fint och samlat som i vanliga lander, na de e jamt utspridda over hela sidan, dvs oversta o nedersta halet ca 1 cm fran oversta och nedersta kanten..suck - jag antar att det inte var det hon menade med 4 hal. eller ar det bara i sverige vi har de samlade i mitten?

tips valkomnas!!

lang story om oviktig grej men tank vilka problem som kan uppsta nar man arbetar internationellt..

nagra glas rodvin och jag ska nog kunna somna gatt inatt, utan alltfor manga tankar pa halen :S

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0