Deepawali

idag e jag ledig! :) det e ngn indisk hogtid, typ deras storsta och de e ganska manga faktiskt - och en av valdigt fa som firas over hela indien. vad de firar har jag dock ingen aning om..

hade ett gang konstiga drommar inatt:
- jag var med nar min van fick ett barn och helt plotsligt fick jag ocksa ett..dock valdigt oforvantat da jag inte ens visste att jag var gravid. jag blev saklart stortokig for jag sa att det minsann inte fick plats ngt barn i mitt liv nu, jag hade alldeles for mycket med jobbet. sen hade jag barnet under en dag och lyckades tappa bort det x antal ganger. Jag vaknade upp och var den lyckligaste manniskan i hela varlden nar jag insag att det bara var en drom + plus att jag insag att klockan bara var 0700 och jag kunde sova vidare manga timmar.. double happiness :D

lesson learnt: lina e inte redo for ngn unge!!

- jag pratade med min chef och han bjod in mig till ett conference call med sin chef och en annan person, ett samtal som betydde valdigt mycket for mig och som jag gatt o vantat pa i en hel vecka. Jag vaknar upp och blir skitforbannad for att det bara var en drom :S

lesson learnt: blanda inte ihop jobb o fritid

- jag traffade min 16-ariga dotter som vuxit upp med min syster pa landet..

lesson learnt: lina e inte redo for ngn unge, varken babis eller tonaring!

ikvall har jag och en kollega varit pa middag hos min chef och hans familj, de kommer fran Sri Lanka och vi har haft en underbar kvall :) min chef skrattade at Kaman (min kollega) nar hon rackte honom bestick nar vi satt vid bords...jag tankte "naha, vad tankte han gora da" da det inte var dukat med bestick. Jag har ju hort talas om att det finns folk som ater med fingrarna, dock har jag aldrig varit med om det forr - och sarskilt inte vid ett dukat bord och tankte aldrig ens tanken. Inte forsta gangen jag ater i hans narhet direkt.. Jag trodde mer att det var oborstade indier som gjorde det nar de sitter i skraddarstallning pa sina lergolv och de har inte ager nagra bestick.. hmm, aldrig for sent att lara sig ngt nytt ;-) dock kommer jag nog vanta ett tag innan jag anammar atvanorna, dock blev det gaffel och sked (forsta gangen pa 1,5 ar - men jag hade inte mage att fraga efter en kniv) 

kul dag jag haft va? :)

nu blir det nagra avsnitt av how i met your mother innan sovklockan ringer..

byeee 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0