jamtland i mitt hjarta <3

Om du ha vöxe opp ma hemlaga`n mat å götte kleve opp för å bytte kanal på TV:n, cykle te skola utta hjelm, veve fram kassettbanna ma e penne, och vö tvungen å gå öve te grannongan (om man hadd hadd någer..) iställe för å ringe på mobil´n för å ta reda på va dom jo'ol, all affäran va stängt om söndagan. Je he överlevd de henne je!

_____________________________________________________

this was my actually my life when I was young :) en del kontraster mot mitt nuvarande liv.. dock ar jag oerhort glad for den uppvaxt jag hade och ser garna lite mer av ovanstaende i nuvarande barns forsta ar.


JAMTLAND!! <3

last pa wikipedia, Jamtland (egenhandig oversattning till svenska): "..en historisk provins", "Jamtland var initialt en autonom bonderepublik, sin egen nation, med sina egna lagar, valuta samt parlament. Dock saknade Jamtland offentlig forvaltning och ar darav best betraktad som en anarki" :D

adjo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Exakt den bilden har jag i min almanacka på månaden MAJ =)

2011-05-26 @ 22:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0