kommer snart

i fredags pa jobbet berattade min singaporeanska kollega i fyrtioarsaldern att hon gor egen yoghurt..hmm, spannande tankte jag och fragade hur hon gor da (folk har ar inte sa husliga av sig och jag tyckte detta var valdigt ambitiost!)

vad var da receptet?

jo, man tar halften yoghurt och halften mjolk, blandar ihop detta och later det sta ute i varmen over natten - voila klart!! det tjocknar over natten. :O jo, det tror jag med den gjort :S jag var tvungen att beratta for henne att anledningen till detta var att den blivit gammal av att sta i 30 graders varme.. (oki, yoghurt ar gjord av gammal mjolk men tror anda det finns en anledning till att inte folk gor det till vardags..)

sen fragade jag varfor hon gjorde det nar hon lika garna kunde kopa fardig yoghurt.

svaret: men det har blir mycket billigare!!! what to say, what to say?

nu kanske ni forstar att jag tycker det e skont att fa komma hem ibland!

(ska ata fil och keso vaaaarje dag :D)


Changi nasta!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0