phnom penh

tva dagar ar avklarade, fulla av kulturella utflykter och svett :)

Phnom Penh ar verkligen en underbar stad, det enda negativa ar de elandiga tuktukforarna som inte vill lamna oss ifred.. otroligt modernt och dessutom rent! det hade jag aldrig forvantat mig. jag och erica tankte att vi skulle komma till ett brunt land med enbart sandvagar ;-) dock en mycket positiv upplevelse trots att jag inte garna skulle ata fisk fiskat i mekongfloden om jag kan valja :P

igar at vi middag pa foreign correspondent club - dar alla journalister rapporterade ifran under roda kmerernas tid. det e inte lange sedan, runt 35 ar - och landet har pa sa kort tid natt en hyffsad standard. inget att klaga pa alls.

imorrn blir det en utflykt till Killing Fields, ett stalle dar alla som dog i kriget begravdes i massgravar - det finns aven en film med samma namn, den som inte har sett den - DO IT!! oerhort gripande men aven larorik.

nu ska vi se om ms fafang har duschat klart sa vi kan fa ga o ata middag ngn gang :O

hors sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0