cultures

busy vecka sorry :$

jag har gatt en utbildning denna vecka, Managing Across Cultures. var instruktor var en amerikansk forskare i amnet http://davidlivermore.com/ (han var en hottie, kan ni tanka er det? forskare och hottie?) Det var ett gang sjukt intressanta och inspirerande dagar med mycket interaction mellan oss deltagare. det var tre indier, tva singaporeaner, tva lankeser och sa lilla jag - detta gjorde att jag blev foremal for att, tillsammans med dave, representera hela den vasterlandska delen av varlden :)

jag maste nog investera i nagon av hans bocker!! jag har faktiskt kommit pa att istallet for att ha endast ha fiction som lektyr kan jag ju lara mig nagot samtidigt.. med andra ord blev det en tur till bokaffaren idag (har last klart mina bocker plus alla IATA's interna nyheter..) kom hem med "the leader who had no title" av Robin Sharma samt for att inte bli en helnord pa heltid, Jo Nesbos senaste bok "leoparden" :D
om ni undrar sa haller jag pa att bli varvad till nordklubben av en van, hon e en 100procentig ultranord som forsoker omvandla den alltid sa coola lina till nagot skumt :S (det varsta e ju att hon verkar lyckas, iaf pa halvtid..)

appropa kulturer sa fick jag idag en guidebok till Singlish :P, "engelskan" som talas har, den fick mig att ga runt pa stan och asgarva..

det e sakert inte lika skoj om man inte ar omgiven av detta sprak hela dagarna men lyssna pa den har:

Singlish ord
:
Got licence

Oversattning
:
To have permission. 
Example: "Eh, I saw you turn off your computer orready. You got licence to leave work early is it?


Kan ni forsta min situation battre nu?? :O

nar vi anda pratar kulturer sa har vi har ett helt gang samlade pa den lankesiska Lion Ball tidigare i ar: lankeser saklart, nagra svenskar (kan ni uttyda oss?), en costa rican, tva singaporeaner och en indonesier.

Poang till den som kan traffa alla ratt! bakre rader till vanster e btw min chef

puss o godnatt

Kommentarer
Postat av: elin

Men Lina! Forskare som är hotties är du ju redan bekant med!!! Hallå där, skärpning! ;-)

2011-07-17 @ 18:06:56
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej...lets give it a try...

Översta raden fr v: Lankes, Costa Rican, Svensk, Svensk, Singaporean.

Nedre raden fr v: Indones, Lankes, Singaporean.



Påväg hem från Söndsvall...har lite långtråkigt i bilen ;)

Miss you.

Pusspuss

2011-07-17 @ 18:58:03
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skrattar stort igen! Din blogg är ju så rolig. Var tvungen att läsa ditt "Singlish"-exempel som högläsning för Peter. Kram kram

2011-07-19 @ 19:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0