Utkast: Jan. 16, 2011

litte random pics och en skojig historia från mitt liv i singapore



mitt survivalkittspresent från älskade syster (tittar man noga kan man se papperet efter en chokladtomte därnere också..tomten, den ligger i min mage :P) hon vet verkligen vad jag tycker om <3


den här bilen står på min parkering, med en massa böter - undrar varför? (bara för att man har en hummer betyder inte det att man inte behöver stå inom parkeringsrutan..)



de här "rabattkupongerna" samlar mina kollegor på..de får 50 CENT :O i rabatt, vilket är motsvarande 2,5 svenska pix!! orka? 

________________________________________

avslutar med en sann historia som har gjort allas våra liv liiiite roligare de senaste dagarna. Håll i er.

Torsdagmorgon på kontoret, mailrutan till höger poppar upp och jag ser ngt med diarré i innehållet..läser mailet från min kollega som e typ 56 bast:

"Joanna har diarré och kommer inte forran till lunch idag".

Detta mail skickas till hela avdelningen plus chefen :) jag höll på att garva ihjäl mig och bad henne att inte avslöja så mycket detaljer nästa gång.. (hört talas om typ: Joanna har magproblem el Joanna e sjuk etc etc.)

Jag kan ju självklart inte vara självisk och behålla roligheterna för mig själv heller så mailet forwardas genast till mina vänner (icke-asiater) på kontoret - vi sitter alla fyra i varsitt hörn av byggnaden men det var nästan så vi kunde höra varandras gapskratt!! :) (självklart förstod inte mina kollegor vad jag skrattade åt..)

igår underhöll vi en hel fest med historien också :P odödligt

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0