tankar en lordag pa kontoret

eftersom jag nu atergatt till en period da jag stor mig lite pa Singapore i allmanhet och manniskorna i synnerhet, kanske det e dags att jag berattar hur vissa lander uttalas pa lokalsprak (=ENGELSKA)

lander som
- Vietnam
- Bangladesh
- Filippinerna

skulle nog de flesta klara av att uttala pa engelska, uttalet skiljer sig inte markvart fran det svenska.
men eftersom de har manniskorna har vaxt upp med engelska spraket forvantar jag mig iaf inte uttal som:

- Uetna (med mycket push i borjan pa ue)
- Bangladä
- Filipajns

detta uttal ar fran tre av mina kollegor, och med tanke pa var vi jobbar sags dessa namn x antal ganger dagligen.
Jag forstar ju vad de menar med Bangladä och Filipajns men forsta gangen jag horde Uetna (med skjuts i borjan) uttalas var jag fullstandigt nollstalld till vad hon sa..

effektiviteten e pa topp idag - NOT!

kyss och farval

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0