fraschast i stan

pa vag hem (mitt tillfalliga) efter jobbet idag gick jag in pa affaren for att handla lite, gar i en gang mellan tva hyllor och moter tre personer (strl XXL) som gar i bredd - jag har som ingenstans att ta vagen sa jag stannar bara och tanker att de far losa detta pa basta satt, de hade tidigare inte direkt gett sken av att sara pa sig.

tre vuxna manniskor och ingen lyfter pa fotterna = framkallar ett sant trevligt slapande i golvet.. nar de ar ca en halv meter framfor mig slapper en av personerna ur sig en riktig raaaap, rakt ut i luften - ber inte om ursakt eller forsoker dolja nagot - utan fortsatter bara att ga

vad tankte jag da? jo, "vad faaaan gor jag har?"

sa det aven, pa svenska, ibland ar det bra att ha ett vapen att ta till nar man e oerhort irriterad pa folket!

------------

hemma hos katterna, som forovrigt ar de enda jag pratat med de senaste tva dagarna, som antagligen lider brist pa karlek - jag har hittills klarat mig fran att ta pa en endaste. Det finns en ganska sot, men det e ju fortfarande en san dar gatukatt sa jag skulle aldrig klappa den - en ar stor och acklig och jag e lite radd for den - och den sista stor min beauty sleep varje morgon nar den kommer och hoppar i sangen, med bjallror runt halsen :O

jakligt dumt pahitt att ha bjallror pa katterna!!

har aldrig langtat sa mycket efter Ioana som jag gor nu :P (hon e vaktavlosning sa snart hon aterkommer fran sitt julfirande in europe)


snogubbar tillsammans med farska jordgubbar - konstig syn :P


the river by night


min favvolyktstolpe vid Raffles Place



Ar det inte tur jag har nagon har som fotograferar lite sa jag har nagot att visa? :)


Ater till jobbet!


adjoken adjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0