golden rabbit

idag ar det nyarsafton, igen..jag hade min 31 december men har firas det nu i 15 dagar med borjan idag. mataffarer har for detta tillfalle varit fullproppade med rod mat och dekorationer sa jag har varit tvungen att ducka for att ta mig igenom overlevande..de senaste dagarna har det varit oppet dygnet runt :O 

forutom att singapore, enligt horsagen, kommer vara folktomt (pga pahalsning i slaktingars lagenheter for atning) medfor detta nagra extra lediga dagar. alltsa med borjan typ NU ar jag ledig anda tills pa mandag. tyckte det var lagomt att borja med 1.5 dag efter semestern :) 

presenter far man visst ocksa ;) 



igar nar jag betalade min hyra (kontant som varje manad) fick jag denna pase med godsaker av min hyresvard :P

han gissar nog att jag gillar vin, for det hander allt som oftast att han staller in en flaska rodvin pa mitt rum - sa var aven i denna pase, samt notter, choklad, konstiga pinnar, mer choklad, pengar, mandariner etc.

mandariner ar vad man ska ge om man gar bort, antingen 2 eller 4 - annars raknas det inte. nu forstar jag varfor alla foretag skankt oss mandariner medan jag varit borta.. vi har aven mandarintrad vid entreerna pa kontoret. samt en massa fula blommor som star overallt bade hemma och pa jobbet som tydligen ska ge ngn lycka! I don't know..

nu ska vi fira in det kinesiska nyaret (nasta blir for ovrigt kaninens ar) med att ata var favvo japanska buffelunch ;)

gott nytt ar kara vanner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0