hungriga spöken?

öööden har manaden har varit hungry ghost month har i Singan - iaf for buddhisterna.. Detta innebar for oss vanliga doda att folk eldar papper overallt, utanfor huset, pa gatan, ja pa vilket random stalle som helst. Detta har jag inget emot, kanns nastan som man e pa skotertur och grillar lite korv :P

Det jag gillar desto mindre ar da det faktum att man staller ut hamtmatslador, fulla med mat, man oppnar locket och satter ner lite rokelser i maten. Detta gors utomhus i 30+ graders varme och dar star den sen.. gissa vilken lukt och exakt hur mycket faglar som kommer och kakar av maten

tydligen ska man, enligt buddhistisk lara, stalla ut mat at spokena for att sjalv klarar sig fran spoken under aret som kommer.

jag klackte kommentaren "men de ater ju anda inget" pa jobbet igar..min basta munhuggningsbuddhistiska underbara kollega skrattade faktiskt bara :) hade det varit for 1,5 ar sedan hade hon sagt at mig att aka hem dit jag kommer ifran..

Jag e ledig idag btw, om ngn lyckats missa det :P

vad innebar det in the real world? jo, att jag kan he pa outofoffice och bara gora det jag kanner for :)

ha en skojig dag.

pööööss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0