go India!!

i mandags firade vi Indiens sjalvstandighetsdag - 65 ar sedan, otroligt unga lander vi har har borta..forra veckan nar det var Singapores tur var det deras 46e fodelsedag. Hur gammalt e Sverige? historia e inte mitt starkaste amne men jag har iaf bevis pa minst 500 ar..

en liten rolig episod fran kvallen: en fransk kollega kommer och fragar mig varfor vi firar sveriges nationaldag...jag tittade pa honom som om han var galen - hur tusan ska jag veta det? varpa han sager: hmm..louise (louise e vart svenska nyforvarv pa kontoret :P) visste inte heller - Yes tankte jag! inte bara jag som inte kan ;)

vem tankte pa att kolla upp saken? ja, inte var det da louise eller jag - utan igar damp det ner ett mail fran cedrick med en valdigt lattforstaelig forklaring :) det var visst ngt med Gustav Vasa, att han krontes typ 6 juni 1523 (aven detta som e beviset pa att sverige e minst 500 ar gammalt)

anyway, nu var det ju indien som vi skulle tala om..tror att bilderna nedan talar for sig sjalv


saaa fint med farska blomblad de hade gjort i ordning i koket, tydligen valdigt vanligt att gora sa nar man firar nagot och har folk hemma
kontorets indiska gang..de e manga! men en del e faktiskt snalla och trevliga om an lite blyga och tystlatna..

DIIIINNER! i akta indisk anda

de har ju tom ett eget ol - och ett flygbolag med samma namn..tydligen var det sa att olen kom till varlden forst och for att marknadsfora den startades ett flygbolag med samma namn.

tarta

tandoorikyckling, kyckling tikka masala, ngt konstigt, ngt konstigt (jag har fortfarande ont i magen efter den har maltiden som intogs for mer an tva dygn sedan..) :S 

ar det samosas det kallas?


party party - tydligen var olen ytterst stark ocksa for det var fler an en som atergick till jobbet helt blank i ogonen efter en timme eller tva :)
det var kul att de ordnade detta..sarskilt for oss som haller oss valdigt langt fran little india till vardags ;) dock var det fler an en som sa att det var forsta gangen de faktiskt firat sjalvstandighetsdagen, ungefar som i sverige.
tur det e lange kvar tills det e 6 juni igen :)
godnatt ganget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0