first time

igar gjorde jag nagot jag aldrig tidigare gjort i singapore, pa 1,5 ar.. jag var riktigt nervos och laddade hela dagen, en van och kollega erbjod sig tom att folja med och bringa mod :) och eftersom alla utlanningar pa jobbet gar till det har stallet och att det ligger i var kontorsbyggnad gjorde jag det: jag gick till frisoren - hon fick nog det mest komplicerade jobbet ever: klipp sa lite som mojligt och helt rakt!

det roligaste var nog nar jag pa lunchen gick och bokade tid, jag sa till kinesgrabben i kassan innan jag gick att jag hoppades han bokat in mig hos ngn som kunde klippa, varpa han svarar "ja, det e en kaukasian!". (betyder pa ren svenska att det e en ickeasiat) hahaha och jag fragade inte ens..den informationen lugnade mig lite iaf.
dock vet jag inte vilka preferenser den dar grabben hade da frisoren i fraga var fran Malaysia men bott i london i tva ar - for mig e hon fortfarande asiat!

menmen, jobbet blev bra iaf, och mitt har e bra mycket kortare :( dock en nodvandighet ibland..

idag ligger jag bara hemma och screamar tv-serien Suits - faktiskt riktigt bra. dock hade jag tydligen sett for manga episoder idag sa den sa at mig att jag inte fick se mer pa 72 minuter :( min eventuella tanke ar att ga ut och handla lite mat - min husarrest den har helgen kommer annars svalta mig.. en bra bok star ocksa pa inkopslistan. aterstar att se om jag tar mig ut..

fraga: e det ngn darhemma som vill komma till Singapore och jobba? eller ngn som kanner ngt smarthead som vill komma till Singapore o jobba? mitt jobbansvar har tydligen utokats till att fixa nya anstallda till min avdelning (var human capitalavdelning tar alldeles for lang tid pa sig..)

hor av er.

ciaoo,

lina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha...med din strida ström av "insäljande" nyheter om singapore, ditt jobb och dina kollegor kommer det helt säkert gå jättelätt för dig att rekrytera folk dit ;-) Du har inte riktigt bäddat för headhunting.

2011-09-04 @ 22:12:38
Postat av: Märta

Haha...tror jag viker mig dubbel. Johanna har faktiskt en poäng där Lina! Good luck! :)

2011-09-05 @ 21:15:00
Postat av: Märta

Haha...tror jag viker mig dubbel. Johanna har faktiskt en poäng där Lina! Good luck! :)

2011-09-05 @ 21:16:13
Postat av: lina

hahaha, na jag tankte nog aldrig pa hur det skulle kunna back fire nar jag verkligen behover nagon :)



fast det e ju jattecharmigt har tjejer, det vet ju ni ocksa :P



puss o ses snart

2011-09-06 @ 03:16:44
URL: http://baralini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0