LAS

har hander det grejer vill jag lova.. :S min chef fick precis sparken :O Human Capital har visst kommit fram till att det inte behovs nagon Assistant Director langre pa min avdelning..uppsagningstid = 1 vecka! vad hande med LAS? :P

Vi ska fa en Manager istallet..men det blir inte som ni tror - jag tanker inte ta over, det kan jag lova! :) inte an iaf..

Hade det varit nagon med lagre position an Assistant Director hade "uppsagningstiden" inte funnits alls, da ar det bara till att traska pa dagen, fick jag hora! :S

jag kan lova att var avdelning ar valdigt tyst idag :S ingen vill saga ngt.

Nu kan jag juh ocksa tillagga, efter de sista tva veckorna att jag inte direkt grater floder over detta beslut.. :) men det e anda mycket tankar om vad som kommer att handa. Vi andra har dock blivit forsakrade om att inget kommer handa med vara positioner.

Chefen kallade in oss i ett rum och sa att HC hade nagra announcements att gora tillsammans med Regional Director har. Jag trodde att de skulle beratta att vi ska fa en ny kollega efter hon som slutade i Augusti eller att ngn blivit promotad eller vad som helst..men icke - chefen ska fa ga!

jag ar lite chockad, har ju hort att det gar till sahar men har sjalv aldrig varit med om det tidigare..i Sverige ar det juh verkligen omojligt att gora sig av med en anstalld, hur vardelosa de an ar! Det skulle juh inte skada om LAS togs upp for review inom en snar framtid, nagot for regeringen att borja med! :P

Laste forresten igar en artikel i New York Times om Bracke och de puckade barplockarna och Sverige labour legistlation - folj lanken nedan om ni vill lasa den!

http://www.nytimes.com/2010/09/21/world/europe/21sweden.html 

Nu ska jag skynda mig att fylla i mina expense reports for mina tre veckors resande sa hon hinner godkanna de innan hon drar...

Vad hander dar hemma i helgen da? Ar det san dar loningshelg igen nu eller?

tack o hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0