jaha - tillbaka


kolla lillkärringen md tre tänder..så jävla söt!! :D

då e jag numer tillbaka i Singapore efter ett gäng äventyr :)

6 senaste veckorna - 5 länder 

jag har det nog inte så jävla illa när allt kommer omkring :P

sen har Singapore även gjort allt för att få mig att känna mig välkommen tillbaka, en hel helg med sol..det ni händer inte ofta på det här stallet! men ngn visste vad som skulle få mig att känna mig glad över att vara här :P

Nu när jag inte har några tårar kvar, bara fina minnen från mitt hemland!! :) semestern var underbar, men ett liv där skulle nog inte se ut på samma sätt.. Först och främst inget jobb, omringad av alla nära och kära - det händer juh inte varje dag direkt, även om jag skulle bo där. Jag sa faktiskt till mamma när jag åkte (var då 3 månader till de kommer..) att vi skulle inte setts ngt tidigare om jag bodde i Sthlm. Det gäller bara att få lite perspektiv på saker och ting.

Jag har fått blivit lite brun i helgen, hängt med min svennekompis Mange på puben igår och allt börjar återgå till det normala..även min jetlag :S Jag dööör inte! Det e inte synd om mig! På tisdag kan det dock bli synd om mig...tänkte försöka mig på ett gympass imorrnbitti, första gången sen innan ovan nämnda 6 veckor. Vad tror vi om den träningsvärken? :P
_______________________________________

händer mycket nu, idag är det val också!! Var e valvakan?? Trist att man inte får veta utgången förrän imorrnbitti! Den som e schysst kan juh gärna få messa så jag får resultatet genast!!! pleaseeeeeeeeeee

Det finns inga konstigheter, det kan bara bli en utgång..ngt annat skulle verkligen kunna förstöra allt som Freddan o gänget nu börjat bygga upp under de senaste fyra åren. Men det behövs fler än fyra år vid makten för att ändra folks inställning... KOM IGEN!!

"Vi ska inte sparka på de som ligger.. Istället ska vi försöka att hjälpa dem upp! - Det tycker inte vänsteroppositionen, de tycker att vi ska ge de en filt och och säga åt de att ligga kvar".

Tog lite bilder de sista dagarna i HCMC också, håll till godo här nedan!


här rymde vi på lunch utan chefen, jag o Singapore-gänget!! Gissa hur gamla de är.. :P


min lunch..en massa olika Vietnamesiska delikatesser, serverade på gulliga tallrikar :)


downtown HCMC


där går de, kineserna!


ett nybygge som inte fanns sist - ser ut som samma arkitekt som har designat Burj-al-arab!!


ett av de miljoner fågelbon jag talade om tidigare..


en lokal restaurang (lägg märke till plastpallarna)


ett annat lokalt hak


men här äter vi! :) (maten e dock godast på de småskitiga ställena, men tror inte jag skulle få med mig sällskapet dit..) Singaporeaner e inte de som e ute o lever backpacker liv direkt! där är det uppstyrt som gäller, package tour är vad som gäller där :S

När jag berättade att jag varit i Vietnam tidigare frågade min chef, jaha, var ni på en Package Tour då? Nä, svarar jag, vi reste omkring på egen hand! Nästa fråga, men hur gjorde ni med språket då - ni kan väl inte Vietnamesiska?? (PUCKO, hört talas om engelska, teckenspråk etc..?)

Nu ska jag packa upp lite grejer och se om man får ngn ordning på vad som man måste ha med sig till jobbet!! :S (inget jag e van direkt..) :P

Hörs och nu hoppas vi på rätt utgång ikväll allesammans!

PUSS O KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0