heja heja

titta vad jag hittade idag.. Hur olika länder ser på Europa!

http://alphadesigner.com/project-mapping-stereotypes.html

tyvärr fanns inte Singapore's åsikter med, eller Asiens heller för den delen. Här tror ju alla att Europa är en stad, likväl som Singapore. Häromdagen frågade en av mina kollegor (som jag sitter med) var jag kommer ifrån - HALLÅÅÅÅ, jag har varit här i mer än 6 månader och pratar om Sverige varje dag :) det var för övrigt hon som frågade för länge sen om min hemstad ligger nära Grekland och jag har hållit i en geografilektion för två av de värsta puckona!! *sigh*

idag är det tråkigt här! himlen har varit gråare än grå så jag tog mig en rejäl sovmorgon och har sen dess hållit mig inomhus.. Skulle städa men inte kommit så långt ännu, blir väl imorrn istället om det e lika trist då. Har iaf packat upp resterande av mina saker och tvättat mina handdukar.

Har man inte varmvatten i tvättmaskinen får man väl ordna det på egen hand då. Min vattenkokare plus den i köket ger mer än 3 liter 100 gradigt vatten..jag sprang som ett jehu fram och tillbaka och fyllde tvättmaskinen med iaf 20 liter hett vatten - hoppas bara att den fattar det då när den fyller på resten..

Fick juh en glad överraskning när jag kom hem från Vietnam, det stog en tvättmaskin till i köket (?) där man kan välja grader :D:D:D jag tog ut glädjen i förskott men har sen insett att den inte e inkopplad och min hyresvärd e i Europa på semester. Så får nog vänta med mina riktiga klädtvättningar ett tag till :(

Ni anar inte hur skönt det var när jag var hemma och kunde sätta på mig RIKTIGT rena kläder!!! såååå underbar känsla, det känns ju i tyget och allt att de är ordentligt tvättade!

menmen, såhär är det att bo i ett tredjevärldenland :O

Nu ser jag på slutfasen i Biggest Looser Sverige på TV4play, som sagt - en mycket trist dag ;)

any news? (more than PIA då)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0