onsdag imooooooorn

imorrn ska det bli en spännande dag.. först och främst fyller ju lillrikke år :) sen så ska vi ha ett möte, hela min division på kontoret tillsammans med Country Managersarna från de andra länderna i vår region. Vår Regional Director ska annonsera vad som händer och fötter nu med hela omorganiseringen.
vet ju redan vem som blir min nya chef men ska bli kul att se hur strukturen kommer se ut, och att saker och ting äntligen kan bli officiella - slut på gossip hit och dit. Vad jag är tämligen säker på är att hela rapporteringsledet kommer förändras, dock sitter jag nog stadigt där jag sitter.
har en kollega, hon sitter mittemot mig, för att vara ärlig e hon guds misslyckande till mänskligheten. är 47 bast, fet som få, jobbat på samma värdelösa admin tjänst inom företaget i 10 år utan att ta sig ngnstans, ingen framtidsvision, inga mål med livet, ingen familj har hon (ingen som vill ha henne antar jag..), och bara allmänt misslyckad! så fort ngn går in i ett mötesrum och hon inte ser vem det e, frågar hon oss andra vem som gick dit. Av ren princip vägrar jag svara, låtsas inte höra när hon tilltalar mig. Så fort hon får veta något måste hon genast springa runt och berätta det för ALLA, oavsett det rör personen i fråga eller inte. Fel att hålla ngn info för sig själv :S för att berätta mer om varför jag inte tål människan är hon def den snålaste jag någonsin träffat och pratar inte om annat än pengar, hon åker till Thailand en gång om år för att köpa schampoo etc för att det e mycket billigare där, så fort ngn åker till Vietnam beställer hon kaffe, samma kaffe du kan köpa på varenda affär i hela Singapore. Men det råkar kanske vara en dollar billigare i Vietnam.  *suck*  en sak till, hon e den som står för allt jävla tjatter i min öron HEELA dagarna också.
sorry, kanske inte bör vräka ur mig såhär om livs levande människor
kan tillägga, för att inte verka lika grym, att hon verkligen hatar mig!! det behöver man inte vara ngt geni för att fatta.. :S
Dock är det inte så att jag bryr mig så mycket om detta faktum, det gör bara att jag kan ignorera henne ännu mer utan att känna mig särskilt taskig.
vilket sidospår jag kom in på här! aja, det ska iaf bli spännande imorrn på mötet kl 11. Sen ska vi på lunch med vår förra chef..hmmm, undrar hur det blir. Förhoppingsvis lite mer avspänt nu när hon redan lämnat företaget. Japansk buffe blir det iaf - med risk för att Lina kommer äta ihjäl sig, eftersom Japansk och Koreansk mat är det enda som går att äta här! :P e nog första gången med asiatisk mat för mig sen Vietnam ;) klarat mig bra på slutet
Tjaba tjena hallååååååå

Kommentarer
Postat av: Märta

Hahaha, gud vad jag saknar dig Lina!!! Din blogg är verkligen sjukt underhållande! Saknar dina klockrena syniska kommentarer som sticker ut från allt annat kläm-check dravvel som man läser & hör överallt, fortsätt så! Miss you more than word can say!!!! Kramar



2010-10-08 @ 22:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0