mycket IATA

hmm...känns inte som om jag skriver om ngt mer än mitt jobb för tillfället :S

men det e så mycket som händer så det finns så mycket att berätta. Som jag skrev igår hade vi det efterlängtade mötet idag när hela nya organisationen presenterades.

helt nytt rapporteringsled för min del - jag e glad! äntligen kommer vi kunna få kommunicera med de andra avdelningarna, det kommer ej längre vara mitt och ditt och prata ej över gränserna - inga problem för mig eftersom jag är van att kunna liera med andra avdelningar som besitter kunskap jag för tillfället behöver.

Tror dock denna förändring kommer bli värre för mina kollegor som arbetat i samma struktur i upp till 10 år och dessutom är de lokalbor också, vilket betyder - egocentrerade som vägrar delge andra information om vad som pågår. Som tidigare informerat, gillar jag även min direkta chef oerhört mycket..my style - inte de andras style :D men så är han ju inte Singaporean heller :):):)
_____________________________________________

har även blivit tillfrågad från en Nya Zeeländsk snubbe om jag vill vara kattvakt åt honom och hans familj i tre veckor i Januari när de ska åka "hem" på semester. Jag hade inte mage att tala om att jag först och främst är allergisk mot katter, ej berättade jag heller att katter inte direkt är mitt favvodjur. Eventuellt är det nog så att en viss kattsate (nämner inga namn) har gjort mig totalt antikatt för jag gillar ju mammas o JÅs katt..
J
ag kommer då att få bo i deras hus (det e ett riktigt hus, finns nog sånna i Singapore också - dock är det def inga singporeaner som bor i dessa) samt använda deras bil! Problemet e att det är ganska långt från kontoret..typ 45 min med buss, tänker inte köra bil i rusningstrafik på vänster sida av vägen :S


dagens farewell lunch med x-bossen blev pa denna japanska restaurang

tank att fa ata sa mycket sushi och farska skaldjur och teppanyaki du bara kan fa ner, efterratter ingar ocksa :) farligt farligt

Min nya favvorestaurang alltsa, ligger pa Orchard Road, mycket nara kontoret - det nya tillskottet till den listan med obligatoriska saker att gora nar det kommer frammande :P haha, det e bast dock for frammandet att de gillar japanskt kak ;)
Sova snart


Kommentarer
Postat av: Märta

Me like japanskt! =)

2010-10-08 @ 22:19:26
Postat av: Johanna

Me också! Ser fram emot detta när vi kommer =)

2010-10-24 @ 21:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0