Kanelbullens dag

När jag gluttade i DN imorse såg jag att denna högtid utspelar sig just idag! :) knappast någon ide att ens försöka vad det e för stolpskotten till kollegor jag har! själv firade jag det hela genom att ha kanel på gröten imorse ;) händer mest varje dag dock. Fick dock ett otippat mail fran min Pakistanska kompis Wasfi, varvid han undrar om jag har kakat nagra kanelbullar idag.. Tydligen hade han hort om denna hogtid pa Pakistansk radio imorse :P tank sa de sprider sig, vara seder!


Idag är första dagen utan min chef, vi har en ny Acting Manager nu i 1,5 månad innan den permanenta kommer. Jag rååååkar veta vem som kommer bli vår permanenta chef och jag e superglad - en person som jag haft mycket att göra med sen jag kom hit, gillar hans arbetssätt.


Hade ett möte på eftermiddagen med den Acting, han e förövrigt Country Manager för Singapore men som tur e inte Singaporean till ursprunget. Han startar mötet med att säga: Jag använder mig inte av Mikromanagement :D:D:D undrar vad han syftade på? :P Kan hända att de kanner till att hon som fick sparken gillar att lägga sig i varenda liten sak som vi sysslar med medan den nya, han tyckte att vi klarar oss nog bra själva och vi behöver inte bry oss om varandras arbete. Nu är det slut med hemlisar också, avdelningsmöte varje måndag då alla ska berätta vad de sysslar med.

Det här känns toppen!


Kolla in länken, det här är det flygbolag jag ska åka med till Philli. :S


http://www.youtube.com/watch?v=Lqh8e2KYIrU


Yo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0