I-LEAD


ta en noga titt, för nu ser ni mig inte mycket mer den här sidan av året..

Förra veckan blev jag utvald till att medverka i årets version av IATA's I-LEAD, Intercultural Leadership Engagement and Development. Det är ett program som går en gång per år och det syftar till att identifiera ledarprofiler och utveckla dessa, inom IATA samt interkulturellt. Det finns sammanlagt 10 projektgrupper bestående av 5 personer var i hela världen. Det finns en i Asia Pacific - där är jag med :) jag och kille (kines/kanadensare) från vårt kontor, en fransman som jobbar på Sydneykontoret, en Indones i Jakarta och så snygga Wasfi från Pakistan ska tillsammans driva ett projekt under fyra månader..
I-LEAD har tre huvudmål:
- Drive the Business
- Develop Leaders
- Build the Culture
Vi som är utvalda är tydligen high-performing employees (står så på hemsidan iaf..) :S Vi kommer att få sjukt bra exposure inom företaget, I-LEAD är ngt verkligt stort inom IATA och alla vill såklart vara med där.
Vi i projektgruppen kommer att ses två gånger, en opening workshop och en closing workshop - gissa var?? jooo i Singapore såklart, välldans trist måste jag säga - jag hade gärna åkt till UAE där en av våra coacher jobbar som Country Manager, men icke - så trist är det att jobba på Regional Office. De andra får iaf komma till Singapore två gånger då vi ska leka och lära känna varandra :D
Den som e bäst i projektgruppen kommer få följa med våra två coacher till Montreaux i Jan/Feb och presentera projektet för IATA's Board of Governors och de andra projektgrupperna! Gissa vem som vill följa? Just det, JAG såklart!! ;) Nu ska jag dock inte förutsätta att jag kommer bli den som får åka men jag måste ju hålla modet uppe ända från början så jag har något att sikta på och tävla om. Jag kanske e bäst, men de andra kan en massa mer inom projektämnet så det kanske kan hända att de kommer prestera bättre, men det handlar ju även till stor del om att kunna anpassa sig till kulturella skillnader och det e ju jag grym på vid det här laget :P Särskilt eftersom jag i stort sett är flytande i Singlish och lever på ris och kycklinghuvuden/tassar ;)
En annan spännande sak som också står i mitt brev från vår Vice President för Human Capital är att "du bör förvänta dig att lägga ca 25% av din arbetstid på I-LEAD". Nu ska vi ju inte tro då att ngn annan kommer ta hand om 25% av mitt vanliga jobb - så mina 8:30-21:00 arbetsdagar kan jag alltså räkna med att utöka till 8:30-23:00 måndag till söndag :S i brevet står även att "your personal time management skills will be tested" - jotack det inser jag också :P
Tänker nog flytta in i ett av våra konferensrum för fyra månader som det känns. Har en tendens att inte kunna göra ultraviktiga saker när jag är omgiven av puckon som snackar skit hela dagarna! Jag kommer gå från att ha ett halv socialt liv till att inte ha något socialt liv alls!
Den som har planer på att komma o hälsa på, kan gärna få styra sina planer till 2011! OBS: gäller ej redan confirmed besökare :P
Nu blev det en massa snack om mig själv här - trist för er stackare, men det e ju ändå MIN blogg :P
Vad ska alla göra i helgen? Kan vi säga så att iaf 10 personer skriver i kommentatorsfältet vad planerna är, så jag vet vad som pågår där hemma. Pleeeease
PUSSPUSS

har inte direkt haft tid att fotografera något sen jag kom tillbaka, men e lite trist med en maaaaaaassa text utan bilder så det blir några gamla jäklar


gångbron från badhusparken till Frösön en vacker vinterdag


första snön i Solna (inte i år..)

Första bilden är inte heller direkt tagen i år.. :S

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag ska jobba!

2010-10-01 @ 21:12:27
Postat av: Anonym

Hej linsy!

Jag är i Sverige i helgen och just nu i stugan på lövnäset med Olle och Erika där vi ätit älgkött, bastat och druckit vin. Nu väntar efterrätt!!

Så, ska jag avstyra mina ev planer i nov/december??

Pusspuss

2010-10-03 @ 00:26:39
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0