Sibu

Det forsta som moter oss nar vi landstiger pa Sibu Island ar ett radjur, pa gangvagen, en halvmeter ifran oss. Inte visste vi att det var ett helt zoo vi skulle till.. Inte ett dugg radda var de, e ju mer van att de skuttar ivag sa fort man kommer narmare an 100m.





Beach 2 (namnen var valdigt pahittiga!!)


Beach 4



Vi hade iaf en toppensemester, synd att allt bra maste ha ett slut..

Iof insag jag an en gang att jag ar ganska glad over att det e Singapore jag bor i och inte ngt av de mindre valorganiserade landerna runtomkring.. :P ex. baten hem skulle runt 13:00 fran on och vi sitter i godan ro vid 10:15 och kakar frukost nar Anders som tur e gar for att prata med repan och hora exakt vilken tid baten avgick - svaret: "sista baten gar 11:00, det e andrat pga tidvattnet" da var det nagra som fick fart pa pakarna kan jag lova. Detta var inget hotellet hade tankt beratta for oss tydligen..hmm

Sibu ar iaf en liten o med endast ett Resort pa, ligger 30 min med bat fran hamnen Tanjong Leman i Malaysia. Lagsasong pa Malaysias ostkust nu sa stranderna var folktomma, sanar som pa oss da, det var helt lugn och skont, ingen trafik, nothing. Maten var fantastisk aven fast man nastan fick knacka aggen till frukostomeletten sjalv for att de skulle forsta hur man ville ha den :)





den har gudomliga privata BBQ buffen fick vi pa lordagkvallen, helt sagolikt god mat - grillad squid, jatterakor, lamm, biff, sea bass, kyckling, nudlar, ris och saser till allting - detta var bara huvudratten, forratten hade bestatt av sallad samt soppa och efterratten var farsk frukt! *mums* hade det var i Sin, hade mina kollegor latt bett att fa ta med sig resterna.. ;)

Idag ar en sista dag att spendera med far, eller han spendera medan jag jobbar, vi far ata lunch och middag tillsammans iaf innan han beger sig till flygplatsen. En vecka gar fort.. :(

dags for lite arbete nu tror jag minsann.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0