hoppsan kerstin

söndag söndag - oj vad trött jag e... trodde helgen var till för att vila upp sig och inte komma till jobbet tröttare än vad man var när man lämnade.. :S

färsk ananas, riven cocos och russin sitter jag för tillfället och avnjuter som kvällsfika efter en trevlig skypedejt med min älskade pappis. Min pappis som för övrigt har fått jobb på västkusten så han kan flytta ner till sin flickvän efter två års distansförhållande! GRATTIS...och lycka till med logistiken för den delen :P (ganska glad att jag befinner mig på andra sidan jorden om jag ska vara ärlig) ;)

igår eftermiddag/kväll var jag på picknick tillsammans med YP - young professionals, den svenska organisationen som består av oss framgångsrika :) svenskar under 35 som bor och jobbar i Singapore!! Träffades i Botanic Gardens (mitt första besök där..) med matsäck och vin och kubb firade vi in våren (till Sverige)! Det var sköj och kvällen avslutades med ett gäng på en italiensk restaurang nere i Clarke Quay. Det stället kommer alla som kommer på besök garanterat att få se! Mitt favorittillhåll. En flykt från verkligheten, man får en chans att glömma för en stund exakt VAR man befinner sig.. :D Det behövs kan jag säga :P

Idag har jag varit duktig och lagat lite mat samt, hall i er, GJORT APPELMOS.. :D imorrn blir det alltsa appelmos och kanel pa frukostgroten..*mums* saknar bara Alpro's soyamjolk, den de har har smakar skit men jag borjar vanja mig - jag e en san som inte kan ata grot UTAN mjolk hur acklig an mjolken e.

nu nar jag e sa huslig sa börjar det aven bli städdags i mitt rum av allt att döma...frågan e bara hur jag ska bära mig åt!? :S finns som inte så mycket städmorderniteter här direkt. På förra placet hade vi iaf nedanstående dammsugare, den användes enbart av mig - 1 gång! De tokarna använde ngn sorts svamp för att torka golvet, varje dag!




godnatt allihopa, nu ska jag komma ihåg att ställa vackarklockan sa det inte blir som i fredags när jag vaknade av att jag tyckte det var lite fööör ljust i mitt rum! hmpf, då var klockan atta och jag hade helt missat min gymsejour! men den blir imorrn istallet.

___________________________________________

you know you are from Sweden when you think "yes" and "no" is enough answer to any question (apart from "how are you?")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0