Pulau

Den senaste veckan har jag fatt konkurrens i koket har hemma... :S ar inte van att det ar ngn annan an jag dar men nu har en av de Indiska grabbarna sin mamma pa besok och hon ar i koket heeeeeeeeela tiden!

Det forsta hon sa som presentation var: Jag ar XX's mamma och jag ar lakare/professor. Antar att hon ville att jag skulle veta att hon inte var ngn indisk kvinna fran slumkvarteren i Bombay. Hon ar iaf hur sot som helst och idag lagade hon middag till sig sjalv och sin son samt till mig och det franska paret som bor har! :):)

Som bekant ar juh inte Indisk mat min favorit direkt men imorrn ska jag iaf testa, som tillbehor iaf for matratten bestod av endast ris. De har hinduerna ar juh vegetarianer de... Pulau heter det, i Sveriga kallas det pilaf berattade hon ocksa eftersom hon sjalvklart varit i Stockholm. Fragan e da, varfor aker man till Stockholm och kakar indisk mat? Tror det finns battre alternativ.. :P

XX (hennes son) har jag pratat med en gang sen jag flyttade in, det var Hej, jag heter Lina - jag har flyttat in har nu foljt av en presentation av hans namn. Han ar den tysta typen som sager hej nar han gar forbi koket och jag rakar vara dar men INGET mer!! Han heter XX for jag har som vanligt ingen suck att hora vad de sager.. :S Sen morsan kom hit slutar det alltid med att vi alla som bor har star i koket och blir underhallna av henne medan sonen ar pa sitt rum och kommer till koket for att hamta vatten (aka, saga at morsan att halla klaffen!) idag tog han kort pa mig, vet inte om det var for att mamman ville eller for att han sagt at mamman att vilja :P

Jag ska fa hennes adress och mailadress och ar valkommen att bo dar om/nar jag har lust att aka till Bombay! E hon inte rar? Sjalvklart springer hon runt i Sari ocksa, i sondags hade hon Sari och traningsskor - de skulle val pa seightseeing :P Lordagen strosade hon runt i nattlinne hela dagen...alltsa flanell med langa armar och som rackte anda ner till golvet! Sjalv forsokte jag sova i t-shirt haromnatten (da har jag anda AC pa dygnet runt) och jag holl pa att forgas.

Valdigt berest e hon och duktig pa engelska, utover sitt lakaryrke volontararbetar hon med att lara fattiga barn engelska :) mycket rart!! Hennes son kom in pa Goteborgs Universitet nar han skulle ut i varlden och plugga men valde Stamford framfor Sverige. Undrar vilket som slar hogst internationellt?? 

OBS: ingen av ovanstaende information har delgivits av sonen i fraga!

Nunen e klocka myche o a Lina jett gå o lägg sä om hu ske pall mä kinesan imåra.


                                                              

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0