PT

OMG vilka puckade människor det finns i det här landet.. :O

Eftersom jag nyss joinat gymmet blev jag erbjuden den sedvanliga träningsgenomgången. Älskar verkligen de sessionerna :S NOT men eftersom de ringt och tjatat gick jag med på att ha en igårkväll i allafall.

Sessionen började med något jag aldrig gjort förut: en fullständig kroppsutvärdering med hjälp av ngn sorts våg jag fick stå barfota på. Min vikt, andel kroppsfet, andel muskler osv mättes..jag tror vad jag vill på det där testet - antagligen var den inställd efter asiater och han glömde ändra till Svensk!! :) Enligt mätningen var min fitness poäng inte högre än 78/100!! :O hallå, bara det säger väl sitt :P (just kidding)

Enligt "tränaren" borde jag åtminstonde gå ner 5 kg i kroppsfett och ägna mig väldigt mycket åt fettförbränning... suck suck suck - hur tråkigt är inte det? Han stirrade sig väldigt blind på min vikt och tyckte jag väger ALLDELES för mycket och han frågade vad min målvikt var.. - jag svarar att jag inte har någon målvikt, jag tränar inte för att gå ner i vikt utan för att må bra och keep in shape! Han tyckte nog att jag var fullständigt knäpp i huvudet.

Bör tilläggas att den här konversationen tog ca 30 min eftersom jag fick fråga "va?" minst 4 gånger varje gång han sa något..inte bara Singlish pratade han, utan dessutom väldigt tyst och inåtvänt!!

Jag fick också se att min högra arm är det som e starkast i min kropp medan bålen är det svagaste, benen kommer någonstans mittimellan där vänsterbenet är något starkare än det högra. Jag måste således se till att träna upp allt utom högerarmen så att allt är på samma nivå :P

Sen kommer vi till självaste träningen där han bestämde att vi skulle köra ben - ett område där jag redan vet att jag är hyffsat stark. Han placerar mig i en maskin och sätter en vikt och jag börjar..eftersom jag använder den maskinen i vanliga fall vet jag vilken vikt jag brukar använda och han hedde på inte ens hälften så jag frågade om jag fick gå hem om jag gjorde antalet reps med bara ett ben.. han fattar inte vinken utan fortsätter med lika töntiga övningar.. :O efter bensessionen frågar han vad jag brukar göra eftersom mina ben är så starka - han trodde tydligen att jag skulle vara helt utslagen vid det laget... :S

Som personlig tränare kanske man måste anpassa träningen till den person man har framför sig, inte köra ett basprogram för alla oavsett tidigare meriter!!

Det bästa kommer efter vår "träning" då han sätter sig ner och skriver vad jag måste förbättra och vilka mål jag BORDE ha. En punkt på listan var teknik, så jag frågar huruvida min teknik var rätt eller inte. (Självklart utgick jag från att den var det eftersom han inte sa något när jag gjorde övningarna..) - Nä, det var det inte och så berättar han vad jag gjorde fel. Är det så man som personlig tränare ska vara?  inte berätta när någon gör fel?

Sen försökte han självklart också sälja på mig ett personligtränarepaket (målet med hela sessionen) - jag svarade vänligt men bestämt att jag föredrar att träna själv, när jag vill och hur jag vill. - Men varför?, frågar Demonen (ja, han hette ngt sådant)  

Ärlig som jag är svarar jag honom att jag inte behöver en tränare som inte säger till när jag gör fel eller som ger mig barnövningar trots att jag uppenbarligen klarar mer.. Han försöker därefter sälja på mig både kickboxing och TRX, men efter idogt nekande så var han villig att släppa hem mig

Sorry guys! Inget funkar på mig.

Oooops lång story, Sorry :/


                    
vad e felet med mina benmuskler???? :P
______________________________________________________________________

"you know you are from Sweden when you think a good nights sleep only counts if it consists of 8 consecutive hours, 10 hours would be considered too much"

Just one more thing: Någon vänlig själ (helst i Ösd) som har lust att gå på Stadium och köpa ett par sneakers till mig före torsdag?? betalar bra - eller åtminstonde det som de kostar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0