*bröööl*

det e faktiskt lite småotrevligt att sitta på jobbet, omgiven av lokalbor och hela dagarna måsta höra nar de helt ogenerat ger ifrån sig diverse kroppsljud.
 
en dam född pa mitten av -50 talet har denna vecka rapat helt öppet, ungefär som om att jag blinkar (=jag gör ingen affär av det) MEN skulle jag RÅKA rapa på kontoret skulle jag hålla for munnen eller åtminstonde be om ursäkt efteråt men icke!! ..antar att det e en av de saker som ar olika mellan vara kulturer - huruvida det e oartigt eller inte... De hostar också rakt ut och harklar sig på diverse vedervärdiga sätt (jag har en syster som brukar låta pa samma satt - but not in public, ungefär som att en decimeterstor snorlobba bara måste ut SNARAST - rikke, du kan ta åt dig) utan hand for munnen och ingen ursäkt. Däremot är de ytterst noggranna med att alltid be om ursäkt nar de nyser och ingen säger "atjo" - mer an jag då såklart och efter jag börjat med det har även internthaisvensktony börjat med det när jag nyser.. :) Jag anser att en nysning är mer ofrivilligt än att öppet rapa och hosta och harkla sig..det e svårt att stoppa en nysning!
 
satt i köket och åt lunch en dag i början med min tyska internvän och en av städtanterna (annan story) satt vid sitt lilla bord en bit bort. Plotsligt hör vi världens sörplande......vi tittar pa varandra och utan ord brister vi ut i ett stort gapflabb! Sådant uppförande (sörplandet menar jag såklart, inte skrattandet) är sånt som säkerligen står högst upp på Magdalena Ribbings (ref. DN's Hyfs & Stilspalt som jag dagligen följer) lista over no nos när man ar bland folk!! :O
 
tur alla är olika, vore tråkigt annars :P

mindre än två dygn och mammis e här! (om hon klarar sig genom tullen...:P)

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0