allt

har kops inte frukt per kg som vi gor i vanliga lander...har betalar man per st :O why is that kan man juh fraga sig!!??

en annan grej de sysslar med e nar de sager artal, de sager inte tjugohundranio eller tvatusennio...utan two-zelo-zelo-nine - detta leder till att nar de val har kommit till sista siffran har jag redan glomt bort vad de borjade saga :S

Justja, skulle juh beratta om vara Country Managers och deras manners. De anses vara valdigt hogt uppsatta i foretaget och de har stort inflytande i de lander dar de verkar. De blir ombedda pa morgonen att stanga av sina BlackBerrys (alla pa managerniva och upp maste ha en BB, min nasta niva alltsa :P) och datorer och delta i motet istallet. Alla ar man i medelaldern bor tillaggas! inom en timme sitter allihop och skriver mail antingen pa datorn eller pa sin BB, de hanger nerhasade pa stolarna, springer ut och in ur rummet, pratar med varandra osv. Sag precis ut som en skolsal med 13 skoltrotta 15-ariga grabbar som inte kunde sitta still!! Mycket rolig syn kan jag lova er :)

en annan sak som jag noterat har ar att de har aldrig servetter pa restaurangerna (eller vad jag nu ska kalla de stallen dar vi kakar) jag vet att de inte har, men envisas alltid med att fraga efter det varje gang. E juh ngt som hor till och man behover juh alltid torka sig om munnen ngn gang under en maltid, sarskilt om man exempelvis sorplar i sig tva liter soppa, alternativt intar maten med hjalp av pinnar :O latt att den hamnar lite har och var da ;) ah, de var faktiskt imponerade av min atteknik. Har juh haft ett tags traning, var nog i Vietnam tror jag som jag fattade sjalvaste tekniken, mina kollegor forsoker alltid tvinga pa mig gaffel och sked men jag havdar fortfarande bestamt: KNIV och gaffel eller pinnar ar det jag ater med!! Vad hande med min servetthistoria? Jooo, har noterat att alla har en packe pappersnasdukar i fickan/vaskan och alla tar fram sitt paket nar det e matdags. Igar kopte jag ocksa pappersnasdukar :) nu passar jag in lite battre :P nastan sa jag kanner mig lite kinesisk vid det har laget..or NOT!!!!!!!!!!

Har iaf varit och tittat pa ett rum ikvall. Maste flytta harifran eller maste och maste, men jag vill! Kommer ma mycket battre. hyra = 10 papp men vad far jag for det da undar ni sakert!? 
* rum med egen ingang (rummet e storre an mitt rum och vardagsrummet dar jag bor nu)
* privat balkong som e lika stor som mitt nuvarande rum
* privat badrum (har jag visserligen nu ocksa men anda)
* egen tv
* egen kyl och frys I rummet (badar for manga vita vinbestallningar fran sverige :P)
* sang, soffa, garderober, bautaekbord 
* pool
* jaccuzzi (tva sistnamnda ar dock inte privata)
* utsikt fran 16:e vaningen
* far ha hur manga gaster jag vill
* delar kok med nagra andra, fullt utrustat dock
* tvattmaskin i koket - dock aven denna med bara kallvatten (maste ta och gora en riktig research gallande det dar snart - glommer bort det till vardags nar jag e med folk jag kan fraga)
* internet och el och vatten och allt sant ingar och AC - da kan jag ha pa den dygnet runt - weeeei
* privacy
* gym ocksa, om man nu kan kalla det ett gym om det e lika stort (?) som min balkong och innehaller tva lopband, en cykel och tre maskiner...far val ta mig i kragen snart och leta upp ngt hak.

Maste nog  ta det dar rummet, problemet e bara att jag maste betala 5 papp till agenten som var anlitad att fixa den till mig sa jag tanker dra ut lite pa det hela och se om jag kan pruta ner priset lite... ;) vore toppen faktiskt om det kunde sluta pa 9000 istallet! Tror nog jag ska kunna fixa det. Aterstar val att se

Och inte att forglomma:
* 10 min promenad fran jobbet och stadskarnan :D:D:D:D det e nog det basta av allt. (kommer dock fa ta med mig smink och forsoka dolja all svett nar jag kommit fram)
 
Imorrn ska jag kolla pa en till, kan juh inte ta forsta basta bara rakt av heller. Men tror nog att det blir den har anda, den jag ska se ligger tva stationer fran jobbet och det kanns lite i langsta laget, men det aterstar att se hur den verkar.

Hall tummarna for att nu ingen annan tar skiten fran mig.

See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0