heeeelg (?)

nu har en vecka sakta men sakert masat sig forbi sen jag anlande..

jag som hade tankt ligga vid poolen hela dagen idag och fa lite farg, chi fick jag eftesom det har vrakt ner (tankte skriva sno), men regn iaf. Slutade forst nu frampa kvallskvisten..sa vad har jag gjort da? bra fraga - jo, jag har flanderat lite nere pa Orchard Road tillsammans med alla shoppinggalna asiater och lite blekfisiga turister! eftersom jag inte just e ngt faan av shopping sa blev det mest att ga gatan fram och tillbaka. Later superkul va? ungefar lika skoj som det var...men kan juh inte mogla bort i mitt rum heller bara for att det regnar!

asiaterna tror iaf att de ska forsvinna om de rakar fa ngn regndroppe pa sig, det e paraplyer uppe overallt sa snart ett moln visar sig pa himlen.

har iaf hallit pa sedan imorse med att se ett asvnitt av andra avenyn (the one and only), har for tillfallet tagit mig hela 09:47 minuter, ngt e fel sa den buffrar hela tiden. Hinner se en halv sekund och sen buffrar den i 3 minuter...suck!

Forutom shopping ar atning vad de agnar sig at har..och det kan jag juh forsta med tanke pa mangden food courts, hawker stands och dygnetruntoppna gaturestauranger som existerar. Haromdagen nar jag var skulle kopa mat fragade jag snubben pa restaurangen vad det var i en baljorna  han hade framfor sig (en fraga jag tycker borde vara ganska latt att svara pa), han tog med sin tang och kande och luktade och funderade i sakert tva minuter innan svaret kom - "jag vet inte men det kan vara flask" haha, det e juh verkligen svaret jag vill ha :O tillaggas bor att jag valde inte den ratten iaf!

igar var vi nagra fran jobbet som gick pa Koreansk BBQ efter jobbet (OBS notera: ingen aw i svensk eller spansk bemarkelse) endast mat...och vatten! Det var iaf supergott, satt pa golvet och hade nersankta grillar i det laga bordet dar kottet stektes. Supermysigt! :) fram pa kvallskvisten drog vi vidare till ngt som skulle kunna benamnas vid aw - ett stalle dar det gick att dricka alkohol ;) Holland Village, ett expat stalle - vilket syntes langa vagar...tror vitingar var overrepresenterade. :D Ah, det var jattemysigt faktiskt, nastan som en hel liten by uppbyggd av bara barer och restauranger. 


denna dygnetruntoppna restaurang ligger vid min busshallplats

 

kolla in mangden mat, och vi var anda bara 10 st!! Har ni sett sa manga asiater pa en gang??


Holland Village - skulle kunna vara Spain!


den snygga hatten erholl jag pa St. Patrick's day


utsikten fran mitt fonster

Den som snabbt kan ta och utveckla bilduppladningsfunktionen pa den har bloggsidan ska fa en stor PUSS av mig, har nu hallit pa i over 2 timmar for att fa upp dessa stackars bilder..*grrr*

Nu ska har sovas, kanske ngt korsord forst bara! :D panshisvarning, jag vet - men vad gor man inte for att roa lilla hjarnan lite!?

Bara en dag kvar innan det e mandag igen...weeeei

Hoppas ni har en skojig helg! Skriv garna och beratta vad ni roar er med..det kan juh roa mig for stunden ocksa :S (nejda, jag e inte alls uttrakad..PROMISE) brist pa sallskap kallas det ;) ngn som vill halsa pa snart?

Godnattkyss pa er


Kommentarer
Postat av: Banni

Jag kommer imorrn om du lovar att vi går & käkar på korean-haket.. såg ju huuur grymt ut som helst! I Karlstad är det 100 000 pers utan vatten.. utom i Kronoparken.. Word :D Vi vill ha mer pics! Du är ju faktiskt i Singapore, borde inte va helt omöjligt att hitta nån tekniknörd som kan , annars skickar jag en kinesisk utbytesstudent från Karlstad som ett skott! Pussar

2010-03-20 @ 17:50:36
Postat av: Lina

snalla Johanna, skicka inte hit ngn fler asiat...har sa det racker och blir over! :P

2010-03-21 @ 07:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0