äppelringar och trisslotter

kan ni tänka er att jag saknar kaviar på mina ägg? känns mycket tomt utan måste jag säga - och detta ska komma från mig som fram till för två veckor sedan hatat kaviar!! :S



dagens tankar tillägnas den här snygga mannen som e min älskling i vått och torrt!


storartat försöka av mig att ta en bild på mig själv när jag sitter i business class med ett glas champagne...

har nog inte berättat så mycket om min lilla trip i BC, ARN-IST var grymmast - snacka om service :P frågade när vi fått mat om de inte hade den andra rätten istället som stog på menyn, jojo-självklart men det här e bara förrätten fick jag till svar. Och så fort jag tagit en klunk vin (hade dock ändå nästan ett fullt glas kvar) var det ngn där och frågade om jag ville har mer!! :) den kvällen fick jag väl i mig en hel del - först i loungen på Arlanda och sen på flyget och sen på loungen i Istanbul och sen på nästa flyg! Nästa flyg, det långa - där jag hade en stol som gick att fälla ut till helt liggande med stöd under benen hela tiden. Nästa gång när jag har lite erfarenhet ska jag dock se till att inte välja rad nr 1 (som jag visst råkat gjort på båda flygen) Jag hamnade lite för nära baren (jo, det var en riktig bardisk) och det var svårt att fotografera utan att alla (7 st) flygvärdinnor som tog hand om oss 10 passagerare såg det. :)

När jag väl lyckats somna och sovit en stund vaknar jag upp och tittar mig omkring under ögonlapparna, min granne var då borta och med henne, alla hennes grejor. Yrvaken som jag var blev min första tanke "jaha, hon klev väl av då" - sen kom jag på att det e ingen buss eller tåg vi åker med och det e inte så lätt att bara kliva av. Hon hade flyttat till raden bakom - det hade hon väl kunnat tänkt på lite tidigare.. Undrar vad det var som fick henne att flytta!? antingen pratade jag väl i sömnen som så ofta, alternativt låg jag väl o fes ;) om vi säger såhär: jag frågade inte!! Vattnet var de lite väl snåla med på denna tur, så nästa gång blir det nog inte Turkish Airlines. Men shit vilken snygg flygplats de hade i Istanbul, inte vad jag förväntade mig när jag såg att det var där jag skulle mellanlanda :O tjusigt värre och kaftaner och handdukar som folk var inlindade i överallt..


här har vi ett helt gäng invirade i två vita frotebadlakan var - en på nederkroppen och en på överkroppen - Lina var dock lite väl långsam upp med kameran..


FÖRE
mitt rum innan min IKEA-tripp! Efter-bilden får ni vänta lite på, tills jag packat upp åtminstonde..


idag har jag hunnit med att vara på IT-mässan som utspelade sig just denna helg! :) världens största sägs det..sugen på en dator men tänkte vänta och se om jag får ngt skojsigt på jobbet, i annat fall får jag köpa en senare! En som det inte tar 10 minuter från det att jag tryckts på startknappen till jag kan börja använda den :O

Jag har nu färdats tre gånger med en buss jag ska åka med för att ta mig till jobbet...dock känns det som om att den tagit olika vägar varje gång!! Och till kontoret har jag ännu inte tagit mig :S Blir till att ge mig av i god tid i morrnbitti iaf så jag hittar dit, i värsta fall blir det väl att ta en bulle de sista metrarna om det ska va ett sånt problem..

Justdet, imorrn börjar allvaret igen...inte arbetat sen den 9 februari, hoppas inte jag blivit alltför ringrostig - SKIT! kom just på att jag skulle juh köpa ett anteckningsblock idag, kan juh vara bra att ha med sig det första dagen :D tur att det mesta häromkring iaf har öppet 24/7, får väl skynda mig ut på en liten jakt då som det verkar. Måla naglarna och duscha e också något som hör till förberedelserna. Iof så spelar det ingen roll hur många gånger jag duschar, känner mig ändå aldrig ren. Ser iaf riktigt mycket framemot att komma till kontoret och träffa alla som jobbar där! Har en känsla av att jobbet kommer bli en stor del av mitt liv här! :D bra/dåligt? återstår att se...

Poolen har juh också fått sig ett besök av mig idag, och lyckades juh bränna mig lite också på en och enhalv timme - men va faaan, det e juh molnigt, inte behöver jag smörja mig heller :P chi fick jag - Singapore ligger juh faktiskt bara 136 km från ekvatorn...men nu vet jag till nästa gång åtminstonde.

Inte vet jag vad jag ska ha på mig heller... :S suck, nu blev det visst mycket på en gång!

Aja, bäst jag sätter fart!

Enjoy everyone så hörs vi snart (om det e ngn som orkat ta sig ända ner hit) ;)

Ta hand om er!

Kyss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt med bilder linsy! Mer av den varan!

Puss

2010-03-14 @ 21:44:35
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Mona-Lisa

Jo, visst orkar vi Lina :-)

Håller med, håll oss uppdaterade och massor av bilder, tack.

Stor kram Mona-Lisa

2010-03-17 @ 19:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0