tjolahopp

5 days in Singapore and more are there to come!!

språket de talar kallas iaf för Singlish (Singaporisk Engelska) har jag fått lära mig. Min chef bad mig säga till henne om det blev för mycket Singlish :) Vänta bara tills jag ska prata i telefon med ngn från Indien eller Bangladesh - då ni, då blir det tufft för lilla lina!!

grön/vit/orange - så ser den irlänska flaggan ut, och alla irländare också en dag som denna - St. Patricks day nämligen. Firade den första gången i Australien (Cairns närmare bestämt) med mina älskade vänner för fyra år sedan. Då hade vi jobbat på puben på dagen och blåst upp ballonger och för det fick vi gratis dricka på kvällen :D till fyra backpackers extrema lycka!! Samma vänner firade jag med förra året i Sthlm då vi gick på Irländsk pub och käkade och tänkte tillbaka på den gamla goda tiden. Samma vänner saknar jag väldigt mycket idag då jag ensam ger mig iväg till The Dubliner! :( men vad gör man inte... fick iaf chansen att höra ett språk jag förstår :)


här hade vi dekorerat och gjort fint i Cairns, från kvällen har vi inga bilder....undrar varför :S

 
dagen efter.. :P           den här bjuder jag på för att detta var en underbar dag! :) (miss you honey)

Godnatt allesammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0