spraksvarigheter

sa tokigt det kan bli av gamla vanor..

pa planet fran Stockholm till Istanbul (Turkiska flygvardinnor) forsokte jag prata svenska med de, nar jag insag efter fjarde gangen att de inte forstog sa tog jag till med spanska istallet - anledningen till detta vet jag inte, men det bara poppade ut ur munnen pa mig. Efter ett tag insag jag vad jag sysslade med och overgick till det sprak vi alla forstar, engelska!

Det var inte enda gangen utan nar jag gar omkring har sa kanns det inte som om ngn ska forsta vad jag sager eftersom alla ser lite annorlunda ut ocksa, det plus det faktum att under den tiden jag spenderade i Madrid var det ingen som forstog vad jag sa! Darav nar jag ska fraga om ngt har sa anvander jag mig av sa fa ord som mojligt och sager inget i onodan av bara vanan - sa tokigt det kan bli.

Sen ska jag val inte pasta att jag fattar vad folk sager heller..varje gang ngn tilltalar mig pa engelska som de tror far jag fraga "va?" minst tre ganger. Hoppas de snart fattar och borjar tala lite tydligare.

Forsta dagen pa kontoret har jag klarat av iaf, och sjalvklart fick jag juh inte min dator forran 1730 (vi ska juh inte glomma bort att det e IATA jag jobbar pa) men nu sitter jag iaf har med min splitternya Dell D430 i knat - den uppgar knappast i mer an 25x15 cm :) ngt jag kan leva med. Nu har jag juh inte direkt fragat hur mycket jag far anvanda den for privat bruk men nagra timmar om dagen kan juh inte skada. :P

efterfragar fortfarande kunskaper i re-designing av blogg...kan betala for ett bra resultat!! pleeeeeeease

Kanske ocksa ska namna att dagens lunch intogs pa ett "posh" stalle och det gick loss pa cirkus 35 spann inkl dryck! inte sa att jag klagar. Sen kanske jag ska tillagga att jag nog for forsta gangen i mitt liv atit en helt vegetarisk maltid, hur ska jag fatta det? ingen aning om vad de dar sakerna heter. Och sa var det 10 olika salladsblad som sag helt lika ut, men som uppenbarligen har totalt olika smak :S ojoj, vad jag maste lara mig innan den perfekta maltiden ar hopkomponerad!! :D men det blir nog skoj pa vagen dit ocksa kan jag tro.

Ha sa skoj hemma i den skona varluften! har kampar jag for att fa andningen att fungera..

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0