utrustad

nu kan jag nästan klassa mig som en fullfjadrad singaporeanexpat. ar nu i besittning av boende, bankkonto med tillhorande visakort OCH kod (tog sin tid) samt efter ikvall - aven ett telefonnummer!! Detta ar val ungefar vad jag behover...tog lite langre tid an i Madrid da rubbet var fixat inom ett par dagar :P menmen, inte sa att jag direkt haft ett skrikande behov av ett telefonnummer att ge ut till ALLA mina kompisar har ;)

kan juh iaf meddela att jag fran och med imorrn kan bli nadd pa: (+65) 982 132 47. Det fanns en hel tavla med nummer jag kunde valja mellan..(antagligen mest for alla skrockfulla kineser med turgrejer hit och dit nar det galler allt) Jag tog det som kandes lattast att saga.. Kan juh ocksa meddela att det fortfarande gar att skicka sms till mitt svenska nummer HELT GRATIS for er! jag kanske inte svarar eftersom det inte e helt gratis for mig da men det e alltid trevligt med ett pling plong i mobben lite da och da. Den har for ovrigt varit ganska tyst de senaste veckorna :( forutom harom natten nar ngn toka fran ngt forsaljningsforetag ringde och jag fattade ingenting...till slut la jag pa. Iddes inte ens beratta att jag var utomlands och att klockan var tva pa natten..

Det hade ocksa varsta erbjudandet pa abonnemang har: GRATIS INKOMMANDE SAMTAL* (*until Dec 31, 2010) Ar det ngn som ngnsin betalat for inkommande samtal? Knappast ens pa stenaldern.. Sen kostar det 36 pix i manaden om man vill ha nummerpresentation och rostbrevlada. Ööööh Gratis i tre manader dock! :) skumt om man skulle ga tillbaka till att inte se vem som ringer..da gar det juh inte att gora ngn screening heller.. :O

Efter den 15 April far jag val ta och luska ut hur visakortet funkar...da lonen kommer! :D:D kan saga att mina svenska konton blivit oerhort ranade sen jag kom hit. Det ska betalas forskottshyror och depositar hit och dit och det blir juh dubbelt eftersom jag skrivit pa mitt nasta kontrakt redan :O far val atergallda det sedan!

Ska logga in pa banken nu och byta ut min 6 siffriga (!?) pinkod. 6 siffror kan man juh inte memorera bara sadar heller, da maste jag juh valja ngt med ngn sorts anknytning - otherwise, screwed :/

en dag kvar denna vecka - sen pasklov. trist bara att jag inte kan agna mig at sanna dar riktiga paskaktiviteter som skoterakning, snosolning, familjen, vanner, god mat, vin osv utan jag far val snallt ligga har vid min pool jag!!


pasken i Jormvattnet forra aret

     

Denna pask i bilder kommer val under helgens lopp.

Tank pa kolesterolvardet och at inte for manga agg ;) Ska jag saga!!! :D forresten, har finns det kemiskt framstallda agg. Fick hora det pa jobbet igar, nar fagelinfluensan harjade tog Kina (saklart) och tillverkade egna agg. Jag har inte testat och har nog inte for avsikt att gora det heller, agg som e ngt av det naturligaste som finns.

Sova sova sang sang sang - snart atminstonde

Adjokens Adjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0