on my way

har redan två vänner i Singapore och jag har inte ens satt en fot i internationellt luftrum ännu.. en liten söt tjej från min avdelning som mas o menos har trakasserat mig dagligen med email i snart tre veckor. Hon ska iaf ta med mig på världens största IT mässa som äger rum i Singapore i helgen. Lägligt jag åker dit :D kanske blir till att införskaffa en ny dator immediately :P

min andra vän bor i en av de två lägenheter jag ska besöka när jag kommit fram..i första mailet när jag svarat på hans annons skrev han att det var "a pleasure to know a person like you" - well, känna och känna e väl en definitionsfråga. Igår skrev han att oavsett jag valde att bo där eller inte så tyckte han att vi skulle vara vänner. Jag var juh så ny i stan så han kunde visa mig runt och berätta om vanor och hjälpa mig bli acklimatiserad (ingen aning om hur det stavas). Så sött!!! Kommer dock bli ett problem för mig att vara vänlig ständig och jämt...hör juh lixom inte till min vanliga natur :P

efter en flight från Frösön till Arlanda tillsammans med svenska skidlandslaget (Anders Södergren framför och Anna Haag bakom, Johan Ohlsson och ett gäng okändisar såg jag vid avklivningen) sitter jag nu här på Arlanda i SAS Business Lounge och suger på ett glas vitt. Vet att klockan inte är vindags ännu, men den e juh efter tolv iaf - (en regel som jag vet att vissa tillämpar ;) ) Här tänker jag sitta tills det är dags att gå ombord. Det finns lite godsaker man kan snaska på och så e det helt tyst och lugnt! :D får väl kanske njuta av det ordentligt nu, för kan tänka mig att tyst och lugnt inte är ett ledord i Singapore :P Befolkningstätheten där är 6482,7 inv/kvm - att jämföra med Sveriges 23 inv/kvm :O singapore kommer på 2a plats och sverige på 153e. :) shit

några tårar klarade vi oss undan med på Frösön när syster, mor och far var med för att säga adjö - gick så fort till sista utrop så jag trodde jag skulle missa planet!!

för tillfället är min största concern huruvida mitt bagage kommer att anlända eller inte.....

citat från tanten bakom SAS bagage drop disk på Frösön "jag kan juh inte ta betalt för övervikten här så när du kommer till Arlanda får du gå till utrikesavdelningen och betala där". Ska tillägga att jag fick checka bagaget hela vägen från Frösön så behöver inte ens ta ut det här. (gick för säkerhets skull och kollade så att det inte kom på bandet heller...) In my ass att jag tänker gå och betala en endaste krona när jag inte behöver. Nog för att IATA hade stått för det, men såååå ärlig e jag inte! och vilket hazel att leta reda på deras sån disk - In my ass.

Nästa gång ni hör från mig har jag förflyttat mig till andra sidan jorden och 30 graders värme, dock är jag klädd för 20 graders kyla! menmen, som hon sa på human capital i SIN: "det vore nog bra att du tar med dig en vinterjacka om det e så att du MÅSTE åka till Geneve eller Montreal ngt". :D - är det av den anledningen tar jag gärna med mig en vinterjacka!!  :P

PUSSAR till alla och hoppas att ni följer mina fortsatta äventyr

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en trevlig flygresa älskade syster! Jag kommer att följa dig här tills jag kommer och hälsar på!

PUSS

2010-03-11 @ 23:14:44
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Jennie

Lycka till Lina, de här kommer du fixa galant! Hoppas de ordnar sig med boende och att flygresan går bra! Kram

2010-03-12 @ 10:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0