kyl & skafferi

tankte beratta vad jag har i mina skap (minimalt med utrymme)

* AXA's fiberhavregryn (inhandlade i Sverige) noterat att det finns iaf vanliga havregryn här
* Sunmaid Russin
* Ägg (kan alltid vara säker pa att den varan finns var man an hamnar)
* Majskakor, som riskakor fast tunna och gjorda av majs (kommer sakna detta fenomen nar jag bor i Sverige pa heltid da de kommit att bli en stor del i min kosthallning sen jag flyttade till Madrid)
* Salt
* Makrill med olika smaksattningar
* Tonfisk med olika smaksattningar
* Soyamjölk (smakar skit - testat regular, reduced sugar samt without sugar..saknar Alpro som de har i Sverige och Spanien) Aven noterat Laktosfri mjölk men den gick pa runt 35 spann litern :(
* Lingonsylt (egenkokad hemma i köket i Kalarne)
* Svartvinbarsmarmelad (duger att anvanda pa groten ibland for att inte gora slut pa ovanstaende alltfor fort)
* Messmör (inhandlat i Sverige - snart slut dock) att ha pa ovanstaende majskakor
* Skinka, aven det gott att ha pa majskakorna
* Smör
* Salmon spread, var juh tvungen att testa..med lite tillsatt salt (trot eller ej) sa funkar det också på majskakorna
* Frukt
* Avocado
* Snus (tar upp storre delen av den lilla hylla jag blivit tilldelad
* Frysta ärtor

Det var val allt det!

Vad har Sky Dong Trang Quoc och Crystal Lee for köksutrustning?

* Tva risskalar (bara en kvar dock, eftersom jag anvander dessa till frukostgröten - hande en liten olycka idag)
* Tva assietter
* Tva skedar
* 1,5 gaffel
* INGEN KNIV (tur jag hade en i plast) antingen ar det pinnar eller KNIV & gaffel som galler nar jag ska ata
* Tva sma pytteglas (vad hande med IKEA's pokal? - uppenbarligen har de inte upptackt det annu)
* En traktorpanna (det enda som gar att anvanda pa var portabla spis, den nya riktiga kommer borja funka i veckan...ngt med gas att gora)
* SJALVKLART en riskokare

Vad har Sky Dong Trang Quoc och Crystal Lee i matvag?

* Kaffe
* Mjölkpulver
* Diverse flaskor iste och läskeblask

Over and out

Imorgon heldagsmöte gallande StB med alla Country Managers i vart upptagningsområde...det e Mustafa och Muhammed och Ali och Hussein och Ling och Ping och Pong samt slutligen Tjong och Wong Hong!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

You got mail!

2010-03-23 @ 11:23:09
URL: http://prikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0