kallvatten och nybäddad säng

har precis tvättat mina nyinköpta handdukar i kallt vatten :O finns tydligen inte varmvatten till tvättmaskinen.. "Här i Singapore tvättar vi i kallvatten för att kläderna ska hålla längre", jovisst - det gjorde DE i Spanien också de snuskisarna, men inte JAG!! där hade vi iaf en valmöjlighet! Således blir det till att leta upp första bästa tvättinrättning för kommande tvättprocedurer..

resande, jetlag, ingen sömn (vaknade halv fyra i morse av ngn anledning och kunde inte sova på två timmar) har nog gjort mig lite känsligare än vad jag vanligtvist skulle vara vid de motgångar som uppstår. tårarna började rinna lite smått när jag insåg att jag var tvungen att tvätta i kallvatten :O så även när en tok nästan körde över mig tidigare idag (jag kollade åt fel håll när jag skulle korsa gatan - vänstertrafik här)! det kommer nog bli bra det här så snart jag har fått börja jobba och lärt mig lite om staden.

efter en nödvändig IKEA resa (jepp, första dagen!! ;)) har jag nu fått mitt rum hyffsat beboeligt. Har eget badrum med badkar, kommer nog behöva massvis med varma bad :P köket har väl en del att önska, men det får väl funka och så måste jag snarast möjligt köpa något att äta på...deras små risskålar duger inte mycket till. Och inte finns det en endaste kniv i huset heller.

OJoj, vad jag känner att jag klagar nu.....tänk positivt! Kommer bli toppen.

Bara jobbet e skoj och det e trevliga människor på kontoret så kan jag alltid häcka där och på gymmet ett år och sen så..resten spelar väl ingen dunderroll! :S Hoppas på sol snart så jag får möjlighet att utnyttja min pool :D:D:D
Ngn gång när jag e mindre trött ska jag väl slänga in lite bilder, men det kräver en hel del tålamod och om inte datorn vill åka i väggen så är detta ingen bra dag för det!!

Nu ska jag pumpa upp min pilatesboll och göra mig redo för sängen - uppackningen kan vänta till en annan dag!

Önskar mig en trevlig natts sömn, förhoppningar om att ACn inte ska föra ett satans liv och att ljudnivån på trafiken utanför dämpas när jag stänger fönstren och drar för mina 10 cm tjocka gardiner! Jag som just hade vant mig vid att sova utan öronproppar - i Kälarne och Östersund är det omöjligt att frambringa en endaste olåt nattetid, iof på dagtid också :P

Efterfrågar kunskaper i re-design av blogg...ngn????

/abandoned in Singapore



Kommentarer
Postat av: Anonym

Världen är bra liten, du var ju alldeles nyss här med mig på flygplatsen och käkade lunch ju! Nu är du på andra sidan jorden (nästan) i 30 graders värme med en massa japaner..som jag antar är överallt, så även där! Love you <3

Puss

2010-03-14 @ 01:36:35
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Mona-Lisa

Oj, så skönt Lina att du har hittat någonstans att bo, även om det är ett liiitet råtthål. Tänker på dig varje dag och tycker att du är en mycket modig kvinna.

Kram Mona-Lisa

2010-03-14 @ 12:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0