folket

har iaf kommit pa varfor jag aldrig gillat asiater sarskilt mycket..och det har inte direkt blivit battre sen jag kom hit! De ar fruktansvart otrevliga och oartiga, efter sex manader i Spanien har jag verkligen fatt lara mig hur man uppfor sig trevligt! Det ar ingen har som sager hej, vare sig busschaufforen (jag envisas anda), personerna som gar in i en hiss, ut ur en hiss, om jag moter ngn pa garden.. Jag har dock bestamt mig for att inte aterga till sanna dumma och otrevliga fasoner - det ar juh sa enkelt att oppna munnen och saga Hi eller Good Morning eller vad som helst, men det gor det hela mycket trevligare. En annan vana jag har som har blivit fullstandigt ratad ar att saga nar jag traffar de pa jobbet eller hemma, att saga "Hej, hur ar det?"  Efter att ha gjort det nu i en vecka pa jobbet sa min kollega i fredags - "det e alltid bra med mig, du behover inte fraga" men halla, det ar juh en artighetsgrej! Btw sa ar det anda ingen som fragar tillbaka..

Har fatt en liten hint om varfor de ar sa otrevliga, vet dock inte om det bara e mot vitingar eller om de ar sa mot varandra ocksa - men har fatt hora att de inte gillar nar det kommer en massa expats och tar deras jobb. Men halla, kan de inte halla en hyffsad niva pa kunskaperna i varldsdelen far de juh vanja sig vid att vi lite mer vettiga manniskor fran vast kommer hit.

De har tom olika priser och villkor pa allt mojligt beroende pa om du ar harifran eller utifran..barnens skolgang, gymkort etc. Har gjort ett mindre stralande forsok till att erhalla ett gymkort, men det blev inget - jag e inte den som krusar ska de veta. Avvaktar lite och ser om jag kanske kan fa flytta in i ngt residence som innehar gym ocksa :P det e min drom nu!! :D

bjuder pa nagra bilder fran mina surroundings nedan:


utsikten at ett annat hall fran mitt fonster

   
sahar ser det ut vid min pool, till hoger om det lilla taket pa den hogra bilden har vi grillar och bord dar man kan hanga om man vill! kanske nar jag skaffat mig nagra vanner :S

For ovrigt har jag ocksa kommit pa varfor jag inte forstar vad de sager.. De tar bort sista tva-tre bokstaverna i varje ord och ersatter de med LA, typ "Heyla, wela cala stala nola" nu kanske ni forstar hur jag har det.. Den meningen lyder pa proper engelska "Hey, we can start now"...  

Nu e det dags for veckan dusch for min del ;) denna dagen har jag spenderat vid poolen da det utlovade regnet inte kom forran vid 18-tiden! :D hoppas min lilla natta rodhet lagger sig lite over natten.. :P

adjoken adjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0