a (my) day in Singapore

This has been a crazy day, can't believe I have any energy left...well I don't :S

08:30 - Simplifying the Business motet borjar med 13 Country Managers (alla som representerar "vara" lander)
08:00 - Immigrationsmyndigheten oppnar (idag ar dagen nar jag ska fa hamta mitt EP, Employment Pass - arbetstillstand)

Tidsoptimist som jag e tanker jag att det blir juh simpelt, taxi till MOM (Ministery of Manpower), hamta upp kortet och sen taxi till kontoret.

Vet att det e nara till MOM eftersom jag varit dar tidigare och ansokt om kortet..men e anda ute i god tid och star ute for att ta en taxi 07:45...efter 20 minuter och en hog irritationsniva hos Lina da det inte kommit ngn ledig bil hoppar jag istallet pa bussen for att skynda mig till jobbet sa jag hinner i tid till motet. Val pa bussen gar allt extremt langsamt som det kanns. SAKLART bara for att jag e stressad. Star ut nagra hallplatser men vid forsta basta tunnelbanestation overger jag skiten och hoppar pa banan istallet och aker mina tva stationer under jord (a lot more convenient) Hinner i gooood tid till motet, tom pa kontoret fem minuter innan. :D val sa langt!!!

Hela dagen i moten, mycket intressanta amnen...StB jobbar med projekten pa flygplatser och saljer vara forbattringsprodukter till flygbolagen. Inser under dagens gang att det inte e lika valutvecklat i den har delen av varlden som i Europa med tanke pa att var Area endast har 2 flygplatser dar man sjalv kan skriva ut bagagelapparna... :S vet inte hur lange sedan det var jag besokte en flygplats dar man inte gjorde sant sjalv :O

Sjalvaste Project Managern sitter i Geneve, fransman luskade jag snabbt ut pa den grymma accenten :P upptackte (och satt och smalog varje gang) att han hade lika stora problem som jag med att forsta vad vara Country Managers, som var fran andra lander an Australien och NZ sa ;) Han sag ut som ett fragetecken (mycket skojigt att betrakta) och sen klackte han ur sig ett ursakta, varpa ngn med engelska som modersmal kunde oversatta till riktigt sprak. You have no idea hur roligt det var - svart att forklara, sitter nu har och fanler for mig sjalv nar jag tanker pa det.

Efter lunchen skippade jag motet for en session, var ngn sorts gruppuppgift som jag inte kande mig sa sugen pa - tog istallet da en taxi till MOM for att hamta mitt EP, fick det och taxi tillbaka till kontoret...det hela tog nog inte mer an 20 min fran att jag lamnade till att jag tillbaka. Tror inte ens att ngn markte att jag var borta!

Med EP pa hand kan jag nu borja fixa sanna har nodvandiga saker som bankkonto och telefonnummer och allt annat, du kan inte gora ngt har i stort sett om du inte har ditt EP. :S - galler som min legitimation och jag maste bara det pa mig och visa det pa begaran. Det har ocksa ungefar det fulaste kortet pa mig de kunde hitta..SAKLART! jag hade med mig nagra olika bilder, och scarfmanniska som jag e hade jag en pa mig pa alla foton. Det var juh saklart inte tillatet sa fick da traska ivag till deras benvita fotorum och jag kan lova att min ansiktsfarg ar vitare an vaggarna :( aja whatever.

Eftersom jag onskar att fa ngn lon harifran var jag juh tvungen att fixa ett bankkonto snarast sa det var mitt mission efter en middag pa jobbet (efter en eftermiddag med fortsatta moten med StB).. Hor inte till ovanligheterna har kan jag lova, traskar man in i var lounge runt sexsnaret sitter dar ett helt gang och kakar middag, inhandlad samtidigt som lunchen intages. :)

Citibank tankte jag var ett bra alternativ till ngn lokal skit..traskar forst till forsta kontoret, stangt - men jag vet dock att de ska ha ett kontor som e oppet till 22 vid en av tunnelbanestationerna. Sa sager ngn att det finns en Customer Service dar men att jag ska till Huvudkontoret. Gar da dit, for att inse att det ocksa e stangt och maste ga tillbaka...garanterat 1 km (later kanske inte sa langt men...) nar jag hallit pa i en och en halv timme efter att jag lamnade kontoret hittar jag det dar javla kontoret. Kontor och kontor, det var ett litet bas inrymt i tunnelbanestationen :O med en massa forsaljare som inte var en dag aldre an 18,5. Men det var tydligen dit jag skulle iaf. Hade jag vetat det hade jag lika garna kunnat vanta tills imorrn och gatt till ett riktigt kontor, sa kanske jag skulle kunna fa hela skiten pa en gang. Nu maste jag vanta en vecka pa kort och kod osv. :P doooo. lite storigt att traska omkring med cash hela tiden, menmen - har val inget val! men har iaf gjort det.

Dagen ar dock inte slut iom detta. Eftersom jag e pa tunnelbanestationen kan jag juh ta den hem och sen byta till buss sista strackan. Fort gar det under jord och sa kommer jag upp och ska hitta en buss, star dar lange och val och nar den antligen kommer fragar jag eftersom jag e sa smart om den gar till min gata. Neee - det e pa andra sidan gatan! Tack for den, mannen jag hade fragat!!! :S shit Nu tanker ni, jamen vad e problemet, bara att hoppa over gatan val? njaaa, funkar inte riktigt sa har med dessa 6filiga vagar som alltid e proppfulla med trafik. Fick snallt traska till ett overgangsstalle och ta det och sen var det val nagra hundra meter till hallplatsen. Ser min buss komma och borja lopa, handvaskan i ena handen och datorn i den andra. Forsoker fa busschaufforen att forsta att jag ska med nar han passerar mig (det fattar han ocksa och jag tror for en sekund att han ska vanta for han star dar toklange) men precis nar jag nar fram till bakanden pa bussen drar den ivag. Nu ar klockan halv tio och jag har ingen lust att vanta 10-15 minuter pa nasta. Taxi - hjalp mig hem!! :D hemma pa tre roda (for nu fanns det lediga minnsann) glad i hagen dimper jag ner med min alskade dator for att ta tag i dagens mailskord som kommit i skymundan under dagen.. (den privata menar jag saklart) ;)

har sitter jag nu i mina mjukisar och inser att jag maste tvatta haret - skulle struntat i det om det inte var for att vi har fortsatta moten imorrn och CM'sarna ska vara har hela veckan. Kanske bor se hyffsat representatabel ut da.

Skulle vilja beratta lite om motet ocksa och den skolgard som radde darinne. Tror dock att jag trakat ut er tillrackligt for idag med detta mastodontinlagg. Tar det imorrn istallet!!

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0